۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۴۲۱۶۴

121 هزار تن گندم از مزارع چهارمحال و بختیاری برداشت می شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به بارشهای مطلوب سال زراعی جاری پیش بینی می شود امسال ۱۲۱ هزار تن محصول گندم برداشت شود.
121 هزار تن گندم از مزارع چهارمحال و بختیاری برداشت می شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ حمید رضا دانش شهرکی  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در  کمیته مشترک خرید گندم در چهارمحال و بختیاری وسعت اراضی کشت محصول گندم آبی در سال زراعی جاری را ۲۳ هزار هکتار و اراضی کشت گندم دیم را ۳۸ هزار هکتار عنوان کرد و گفت : با برنامه ریزی انجام شده ، از میزان محصول تولیدی استان امسال ۸۵ هزار تن خرید تضمینی توسط دولت انجام خواهد شد.

وی ، تعداد مراکز خرید گندم در سطح استان در زمان برداشت را ۲۳ مرکز خرید دولتی و بخش خصوصی عنوان کرد و گفت : این تعداد مرکز خرید در شهرستانهای استان در نظر گرفته شده است و با دستورالعمل دولت عیارسنجی و تعیین افت محصول خریداری شده در مقصد خرید انجام خواهد شد.

معاون بهبود امور گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اختصاص سیلوی انبار ذخیره استاندارد و مناسب محصول گندم استان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده قیمت هر کیلوگرم گندم با معیار استاندارد ۱۷ هزار ریال تعیین شده است.

دانش، مباشر و مراکز خرید تضمینی محصول گندم استان را اداره تعاون روستایی و اتحادیه های زیرمجموعه این سازمان ذکر و تاکید کرد: با برنامه ریزی انجام شده ، مطالبات گندمکاران استان در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

وی، از هجوم آفت " زنگ زرد " به ۱۱ هزار هکتار مزارع گندم شهرستان لردگان در اوایل فصل بهار خبر داد و گفت : اگر مزارع یادشده به موقع سم پاشی نشود ، امکان کاهش ۵۰ درصدی تولید محصول گندم در این شهرستان در سال جاری دور از انتظار نباشد.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۷:۵۱

27 Dec 2019