کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سیاسی:

فرهنگ مقاومت موجب بهم خوردن ابهت پوشالی دشمن شد

3 خرداد 1398 ساعت 15:40

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اندیشه مقاومت مسبب ایجاد فرهنگ مبارزه با امپرلیالسیم و فرهنگ‌ مقاومت در جهان و کشورهای اسلامی منطقه و در نهایت شکست اسرائیل در برابر مقاومت است.


به گزارش جهانبین نیوز، عبدالله مبینی کارشناس مسائل سیاسی:، ظهر امروز در همایش گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس در چهارمحال وبختیاری با بیان دستاوردهای فتح خرمشهر به مرور زمان، گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردها این عملیات فرهنگ مقاومت و ایثار است این مقاومت موجب شدن ابهت پوشالی دشمن خورد شود.


کارشناس مسائل سیاسی: با بیان اینکه آمریکا به توان حمله نظامی به ایران را ندارد، بیان کرد: برای یک جنگ نظامی نیاز به عوامل سیاسی و حمایت جهانی است که در شرایط فعلی آمریکا هیچ حمایتی را برای حمله به ایران را ندارد.

وی با اشاره به اینکه امریکا برای جبران شکست‌های خود در منطقه به‌ دنبال ایجاد جنگ روانی علیه ایران است، افزود: آمریکا تلاش می‌کند با جنگ‌ روانی مثل استقرار ناو در خلیج فارس، جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی مردم را نبست به آرمان‌های نظام سست کند.

مبینی خاطر نشان کرد: در طول ۴۰ سال گذشته ملت ایران ثابت کردند اراده این ملت را سست نمی‌شود و طبق منویات مقام معظم رهبری جنگ نظامی رخ نمی‌دهد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رژیم بعث عراق زمانی که هیچ‌گونه توان مقابله با جنگ را نداشتیم به کشور ما حمله کرد، اضافه کرد: جنگ تحمیلی باعث غافلگیری کشور شد و هم‌زمان حدود یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر و ۵ استان مرزی درگیر جنگ بودند.

وی ادامه داد: این هشت سال فراز و فروزهایی داشت، اما آنچه می‌توانیم بیان کنیم این است که به لحاظ ساختار سیاسی و مولفه‌های قدرت و ارکان نظام یک تحول اساسی در جنگ ایران و عراق شکل‌گرفت و از مهرماه سال ۱۳۶۰ تا سوم خرداد ۱۳۶۱ در چندین عملیات منسجم رخ داد.

مبینی با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر معادلات جهان را برهم زد، توضیح داد: مجامع بین‌المللی آغازکننده جنگ را معرفی نمی‌کردند، اما بعد از شکست حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر به شکست عراق در مقابل ایران اعتراف کردند.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر دستاوردهای کوتاه و بلند مدتی داشت از جمله تغییر قوای سیاسی و نظامی ایران، پذیرش شکست رسمی عراق در جنگ تحمیلی، صدور قطعنامه، آزاد شدن ۱۱ هزار کیلومتر از خاک ایران، بدست آوردن غنیمت‌های جنگی، تجهیز لشکرهای زرهی بعد از عملیات بیت‌المقدس و ترویج فرهنگ مقاومت با دست خالی و بدون اتکا به‌نیروی‌های خارجی در مقابل استکبار جهانی بود.

وی در انتها اشاره کرد: اندیشه مقاومت مسبب ایجاد فرهنگ مبارزه با امپرلیالسیم و فرهنگ‌ مقاومت در جهان و کشورهای اسلامی منطقه و در نهایت شکست اسرائیل در برابر مقاومت است.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 42129

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42129/فرهنگ-مقاومت-موجب-بهم-خوردن-ابهت-پوشالی-دشمن

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir