کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه فارسان:

با اتکابه مقاومت وایستادگی، فلسطين را از چنگال اسرائيل آزاد می کنیم

3 خرداد 1398 ساعت 15:16

امام‌جمعه فارسان گفت: مقومت وایستادگی ملت ایران همیشه ی نظیر بوده و بااتکا به این ایستادگی فلسطین را از چنگال اسرائیل نجات خواهیم داد.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شهر فارسان گفت: امروز سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در عمليات بيت‌المقدس در سال 1361. تحليل کوتاهي را تقديم محضرتان مي‌کنم، آزادسازي خرمشهر نقطه عطفي در 8 سال دفاع مقدس بود درواقع سوم خرداد يادآوري نقش‌آفرين رزمندگان و مجاهدان راه خدا است که سال‌ها پيش خونين‌شهر قهرمان را با ايثار و مقاومت و توکل بر خدا و هماهنگي و وحدت همه نيروهاي رزمنده آزادکرده‌اند و نقشه شوم استکبار جهاني را براي جدا کردن بخشي از خاک عزيز ايران؛ نقش بر آب کردند.

وي بيان داشت: اين پيروزي معجزه آسيا بدون شک در پرتو عنايات و دعاهاي حضرت مهدي آل محمد (عج) و لطف خاص آن بزرگوار بود، پيروزي که کارشناسان نظامي جهان را متحير کرد.

وي اظهار داشت: فرمایش های  امام (ره) هم بر همين اساس استوار بود که فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد تا همه بدانند که اين کشور امام زمان عليه‌السلام وابسته به کَرم و لطف الهي و برخوردار از نصرت خداوند است و با اين پشتوانه هيچ قدرتي نمي‌تواند جمهوري اسلامي را به‌زانو دربياورد، چون جمهوري اسلامي ايران با اتکا به نصرت الهي و حضور مردم درصحنه به حول قوه خدا شکست‌ناپذير است.

وي بيان داشت: همه اذعان دارند بر اينکه ما با اين منطق انشالله دين خدا شاهد خواهيم بود که در جهان مستقر مي‌شود با همين منطق فلسطين از چنگال اسرائيل آزاد خواهد شد، تذکر اين نکته هم لازم است اينجا که حوادث دوران دفاع مقدس نبايد فراموش بشود و نبايد تحريف بشود همين‌جا روز دزفول روز مقاومت و پايداري را هم گرامي مي‌دارم.

امام‌جمعه فارسان گفت: مناسبت ديگر هفتم خردادماه مصادف است با سالروز افتتاح اولين دوره مجلس شوراى اسلامى در سال ۱۳۵۹ كه به همين مناسبت اين روز را «روز قانون‌گذاري و هفته مجلس» ناميده‏اند.

وي عنوان داشت: در حالى مجلس دهم، سومين سال عمر خود را کم‌کم به پايان مى‏برد كه كارنامه آن در حوزه‏هاى گوناگون، نشان مى‏دهد به‌طورکلي نمره درخشانى نمى‏توان به عملكرد آن داد. چراكه مجلس در بزنگاه‏ها و پرونده‏هاى مختلف و مهمى كه اين روزها جامعه و كشور درگير آن است، مى‏توانست عملكرد بهتر و قابل دفاع‏ترى از خود بروز دهد.

وي افزود: مجلس با استفاده از ابزارها و ظرفيت‏هاى قانونى خود مى‏تواند نقشى مهم و تعيين‏كننده در مبارزه با فساد داشته باشد. ازآنجايي‌که مجلس محل گرد هم آمدن نمايندگان تمام اقصى نقاط كشور است و نمايندگان به‏طور مستقيم از سوى مردم انتخاب‌شده و با آنان در تعامل هستند، مى‏توانند گزارش‏هاى مردمى و مستقيمى را از مفاسد احتمالى در گوشه و كنار كشور دريافت كرده و نسبت به آن واكنش لازم را نشان دهند.

وي بيان داشت: مرورى بر عملكرد مجلس دهم طى سه سال اخير نشان مى‏دهد، نمايندگان نتوانسته‏اند اين نهاد مهم و حياتى را در جايگاه اصلى خود يعنى رأس امور بنشانند. درحالي‌که كشور در جنگ اقتصادى به سر مى‏برد، انتظار اين است كه مجلس با تصويب قوانين بازدارنده، مانع افزايش قيمت‏هاى افسارگسيخته شده و مسير سودجويى سود جويان را ببندد. سؤال اين است كه نمايندگان مجلس به‏عنوان موكلان ملت دركجاى اين معادله قرار دارند؟

وي در پايان گفت: اگر مجلس بخواهد كاركرد مورد انتظار را داشته باشد بايد خودش از شفافيت لازم برخوردار باشد. تا زمانى كه مجلس در تمام وجوه خود، از ابتداى نامزد شدن و رقابت‏هاى انتخاباتى تا طول دوره چهارساله نمايندگى، شفاف عمل نكند، نمى‏توان اميد زيادى به كاركرد آن و بازگشت مجلس به رأس امور داشت.

انتهای پیام/1022ج
 


کد مطلب: 42127

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42127/اتکابه-مقاومت-وایستادگی-فلسطين-چنگال-اسرائيل-آزاد-می-کنیم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir