۰
plusresetminus
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: 28 اقامتگاه بوم گردی و 3 سفره خانه سنتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
جذب سرمایه گذار اولویت اصلی میراث فرهنگی و گردشگری/ وجود 28 اقامتگاه بوم گردی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز ؛ مهرداد جوادی مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:  ما در استان با کمبود نیرو کارشناسی مواجه هستیم  و باید بتوانیم آن را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه اسناد و مدارکی در حوزه میراث فرهنگی  در اختیار داریم بیان داشت : پیگیری های لازم  توسط همکاران انجام  شده است به گونه ای که ۱۰ سند از بناهای تاریخی را گرفته ایم ، ۲۴ سند در حال انجام وپیگیری  ۱۱ سند  در برنامه های آینده ما قرار گرفته است .
 
جوادی با اذعان بر اینکه انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های مختلف در دستور کار ما قرار گرفته است بیان داشت : در ساختار،  برنامه اصلاحاتی را در دستور کار  خود قرار داده ایم.
 
وی افزود : تشکیل واحد های حقوقی، برگزاری دوره اموزشی ، شرکت در برنامه های بین المللی ، توانمند سازی تشکل های مردم نهاد و ... از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار ما قرار گرفته است .
 
جوادی با تاکید بر اینکه  ما از طریق شبکه های تلویزیون اقدام به معرفی استان و جاذبه های گردشگری نموده ایم بیان داشت : اهداف اصلی ما  جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری  است .
 
وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذارها را نباید تنها بگذاریم بیان داشت : دستگاه های ذی ربط نیاز است که برای جذب سرمایه گذارها تلاش کنند و ان ها را دچار بروکراسی اداری نکنند.
 
جوادی خاطر نشان کرد: صدور پروانه تولیدی، صدور کارت های شناسی هنرمندان از دیگر اقدامات مهم ما در چند وقت اخیر بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه دو هزار و ۱۴۳ نفر اشتغال زایی در این حوزه  انجام شده است تصریح کرد: پرداخت تسهیلات طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی را  که توسط صندوق توسعه ملی داشته ایم در دستور کار ما قرار گرفته است.
 
وی افزود : ۱۶ مورد اشتغال در حوزه   مناطق روستایی داشته ایم.
 
جوادی به همایش شهرکرد شهر نمد نیز اشاره کرد و گفت : در این همایش شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد به همگان معرفی شد.

وی با اذعان بر اینکه در این مدت سعی کرده ایم از پیشکسوتان صنایع دستی تجلیل به عمل آوریم بیان داشت: در این استان نمایشگاه صنایع دستی را برگزار کرده ایم ، سه هزار نسخه کتاب چه های صنایع دستی به چاپ رسیده است .

جوادی در پایان با اشاره به اینکه ما  به دنبال اصلاح و روند اجرای امور هستیم بیان داشت: با زمان بندی در روند حفاظت از آثار تاریخی و رونق گردشگری در استان تلاش خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۴۹:۲۷

30 Dec 2019