۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۴۲۰۵۷
گزارش جهانبین نیوز از سومین جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری

نصب دوربین مداربسته در محله‌های آلوده شهرکرد/ مشکل مالکیت اراضی مردم منطقه غرب شهرکرد توسط دستگاه قضایی حل شود

ظهر امروز سومین جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری به ریاست اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.
نصب دوربین مداربسته در محله‌های آلوده شهرکرد/ مشکل مالکیت اراضی مردم منطقه غرب شهرکرد توسط دستگاه قضایی حل شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ ظهر امروز سومین جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری به ریاست اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.
 
نصب دوربین مداربسته در محله‌های آلوده شهرکرد

در این جلسه نورالله غلامیان شهردار شهرکرد اظهار کرد: همه بودجه بازآفرینی شهری به منطقه غرب شهرکرد اختصاص یافته است.
 
وی با بیان اینکه بیشتر ساختمان‌ها در منطقه غرب شهرکرد دارای بافت قدیمی هستند اضافه کرد: از همین‌رو این محله نیاز به بهسازی است.
 
غلامیان تصریح کرد: در محلات آلوده شهرکرد دوربین مداربسته نصب که در مرکز مانیتورینگ شهرداری کنترل می‌شوند.
 
شهردار شهرکرد یکی از اهداف نصب این دوربین‌ها را زمینه‌سازی برای کاهش وقوع جرم عنوان و افزود: احداث فضای سبز و پارک محله‌ای در منطقه غرب شهرکرد در دستور کار قرار خواهد گرفت و مباحث مربوط به آن پیگیری می‌شود.
 
محیط برای فعالیت سوداگران مرگ ناامن می‌شود
 
سید قدیر مرتضوی‌ رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری بیان داشت: به دنبال این هستیم که محیط را برای فعالیت سوداگران مرگ و قاچاقچیان ناامن کنیم.
 
وی با بیان اینکه پلمپ منازلی که در آن موادمخدر تهیه و توزیع می‌شد در راستای همین هدف بود افزود: اجازه نمی‌دهیم به مردم ساکن در مناطق آلوده برچسب بخورد و به همین دلیل پیگیری‌های لازم جهت انجام اقدامات فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق صورت گرفته است.
 
مرتضوی خاطرنشان کرد: کار شناسایی و رصد عوامل ورود مواد مخدر به استان انجام می‌شود و برخورد با سوداگران مرگ با قدرت ادامه دارد.
 
کشف 667 کیلوگرم انواع موادمخدر در چهارمحال و بختیاری
 
سردار غلامعباس غلام‌زاده  فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه، مبارزه با مواد مخدر را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های نیروی انتظامی عنوان و اظهار کرد: در سال گذشته کانون‌های جرم‌خیز شناسایی شده و اقدامات لازم برای پاک‌سازی این کانون‌ها در دستورکار است.
 
وی تاکید کرد: نباید کانون جرم را جابه‌جا کنیم، بلکه باید تلاش کنیم با اقدامات فرهنگی، بازآفرینی صورت گیرد.
 
غلامزاده با اشاره اینکه در سال 98، 12 منزل در شهرستان شهرکرد و بروجن که محلی برای تهیه و توزیع مواد مخدر بودند، پلمپ شدند یادآور شد: در همین راستا 200 معتاد متجاهر نیز شناسایی و جمع‌آوری شده است.
 
فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری به کشف 667 کیلوگرم انواع موادمخدر در این استان اشاره و خاطرنشان کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 11 درصد افزایش داشته است.
 
وی از مصادره  تعدادی خودرو در تعقیب و گریز پلیس با سوداگران مرگ خبر داد و گفت: اگر بتوان این خودروها را در اختیار پاسگاه‌ها گذاشت، می‌توان در عملیات‌های پلیسی از آن‌ها استفاده کرد.
 
تکمیل شبکه فاضلاب غرب شهرکرد نیازمند تامین اعتبار است
 
در ادامه این جلسه قدرت‌الله بیگلری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری به اجرای 2 هزار متر شبکه فاضلاب در منطقه غرب شهرکرد اشاره کرد و اظهار داشت: از این مقدار حدود 800  متر اجرا شده است یک هزار و 200  متر دیگر آن تا یک ماه آینده آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی با تاکید بر اینکه ادامه فعالیت در این زمینه نیازمند تامین اعتبار است افزود: هزینه اجرای شبکه فاضلاب در غرب شهرکرد بیشتر از سایر نقاط استان است.
 
انسداد کوچه‌های منطقه آلوده شهرکرد در دستور کار است
 
عبدالعلی ارژنگ فرماندار شهرکرد اظهار کرد: باید اقدامات لازم برای تعیین تکلیف اراضی بلااستفاده در غرب شهرکرد در دستورکار قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه کمیته رفع تداخلات جهت تعیین تکلیف اراضی منطقه غرب شهرکرد با حضور اداره‌کل راه و شهرسازی، مالکان، کشاورزان، جهادکشاورزی و منابع‌طبیعی تشکیل شد ادامه داد: در این کارگروه حدود 40 هکتار از اراضی دانشگاه شهرکرد به‌عنوان مستثنیات شناسایی شد.
 
فرماندار شهرکرد بیان داشت: در این کارگروه حدود 37 هکتار از اراضی کشاورزی و مسکونی این منطقه که بر سر آن‌ها اختلافاتی وجود داشت نیز جزء مستثنیات تلقی شد.

ارژنگ با اشاره به ارائه دو راهکار برای تعیین تکلیف این اراضی افزود: با توافق دادگستری با کشاورزان این مشکل به زودی رفع خواهد شد.
 
فرماندار شهرستان شهرکرد با بیان اینکه لازم است تکلیف منازل پلمپ شده در منطقه آلوده شهری تعیین شود اضافه کرد: احتمال کوچ سوداگران به سایر مناطق نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است و باید با انجام اقدامات اطلاعاتی در این زمینه از این اتفاق جلوگیری کرد.
 
وی از انسداد کوچه‌های منطقه آلوده شهرکرد خبر داد و گفت: این کار با هدف کنترل رفت‌ و آمد معتادان و خرده‌فروشان در دستور کار قرار گرفته است.
 
مشکل مالکیت اراضی مردم منطقه غرب شهرکرد و اراضی دانشگاه شهرکرد توسط دستگاه قضایی حل و فصل شود
 
اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه برگزاری جلسات اینچنینی در محله‌های آلوده را تاثیرگذار دانست و بیان داشت: این جلسات محیط را برای سوداگران ناامن کرده است.
 
وی تصریح کرد: نباید با برگزار نشدن این جلسات اجازه دهیم که حاشیه امنی برای تولید و توزیع‌کنندگان مواد مخدر ایجاد شود.
 
عباسی با بیان اینکه نباید با برخی از قوانین و تبصره‌ها از حل مشکلات جلوگیری کرد افزود: این جلسات برای رفع مشکل تشکیل می‌شود و باید همه دستگاه‌های متولی با همه توان خود برای حل مشکلات مناطق آلوده گام بردارند.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و ایجاد امید در منطقه آلوده شهرکرد ادامه داد:  پروژه‌هایی برای حل مشکلات مردم این منطقه تعریف شده و 50 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه‌ها اختصاص پیدا یافته است.
 
وی به نتیجه نرسیدن این پروژه‌ها را موجب ایجاد ناامیدی و استرس بازگشت به شرایط سابق در میان مردم منطقه عنوان و تاکید کرد: مشکل مالکیت اراضی مردم منطقه غرب شهرکرد و اراضی دانشگاه شهرکرد باید توسط دستگاه قضایی حل و فصل شود تا مالکان بیش‌تر از این متضرر نشوند.

بازآفرینی محله‌های منطقه غرب شهرکرد را نیازمند اختصاص اعتبار بیش‌تر است

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه حضور مدیران در جلسات باید به نیت حل مشکل باشد ادامه داد: برای حل مشکلات نیازمند تلاش مضاعف هستیم.
 
وی بازآفرینی محله‌های منطقه غرب شهرکرد را نیازمند اختصاص اعتبار بیش‌تری دانست و بیان داشت: باید بازآفرینی به معنای واقعی صورت گیرد و راه و شهرسازی استان هرچه سریع‌تر مرکز جامع سلامت و زمین چمن مصنوعی را تعیین کند.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری برخورد همه‌جانبه با سوداگران مرگ را مهم و ضروری دانست و افزود: باید اقدامات لازم برای اشتغال و معیشت مردم منطقه غرب شهرکرد که دارای مشکلاتی هستند صورت گیرد.
 

به گزارش جهانبین نیوز؛ سومین جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری در غرب شهرکرد برگزار شد.
انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۷:۴۲

28 Dec 2019