کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری:

تابستان میزبان مسافران بسیاری در چهارمحال و بختیاری هستیم/تدابیر لازم برای میزبانی اندیشیده شود

25 ارديبهشت 1398 ساعت 12:57

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال با توجه به بارش‌های مطلوب، استان از رویش طبیعی خوبی برخوردار است که قطعا در تابستان مسافران بسیاری از استان‌های مختلف کشور وارد چهارمحال و بختیاری می‌شود که باید پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.


به گزارش جهانبین نیوز، مجید نظری در ستاد خدمات سفر استان، با اشاره به بارش‌های رخ داده در روزهای نخستین ایام  سال جاری، اظهار کرد: استان به دلیل  رویش طبیعی مطلوب   قطعا در تابستان، میزبان مسافران بسیاری از استان‌های مختلف کشور خواهد بود، لذا می بایست پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی با اشاره به بارش های اخير در سطح استان افزود:  میانگین بارش‌های استان به 825 میلی‌متر رسید که بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 260 درصد افزایش یافت.

نظری خاطرنشان کرد: بیشترین میزان بارش در کشور مربوط به ایستگاه هواشناسی کوهرنگ با 283 میلی متر بارش در طول یک روز بود است.

وی تاکید کرد: بارش‌ها موجب کاهش تعداد مسافران نوروزی به استان شد، در صورتی که سال گذشته بیشترین اقامت مسافر مربوط به چهارمحال و بختیاری بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: بارش‌های استان خسارت‌های جانی به همراه نداشت ولی خسارت‌های مالی برآورد شده ناشی از بارش‌ها 600 میلیارد تومان بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ادامه داد: به دنبال تزریق این اعتبارات به استان و شهرستان‌ها هستیم، همچنین کمک‌های مالی به منظور برطرف شدن خسارت‌ها به شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران صورت می‌گیرد.

نظری گفت: امسال با توجه به بارش‌های مطلوب، استان از رویش طبیعی خوبی برخوردار است که قطعا در تابستان مسافران بسیاری از استان‌های مختلف کشور وارد چهارمحال و بختیاری می‌شود که باید پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تردد 935 هزار و 196 خودرو از استان در ایام نوروز، گفت:  در این ایام 691 هزار و 879 نفر مسافر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی استان بازدید کرد.

 جوادی توزیع 200 هزار اقلام تبلیغاتی میان مسافران نوروزی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برپایی 100 تخته سیاه چادر عشایری در نقاط مختلف استان و برپایی 20 نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی را از جمله اقدامات این اداره کل در ایام نوروز عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت:  وضعیت ورودی مرکز استان به منظور جانمایی زمینی مناسب برای اطلاع‌رسانی مسافران ورودی به استان بررسی شود و دستگاه‌های متولی امر اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/1029ج
 


کد مطلب: 42054

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42054/تابستان-میزبان-مسافران-بسیاری-چهارمحال-بختیاری-هستیم-تدابیر-لازم-میزبانی-اندیشیده-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir