۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۴۲۰۴۳
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان:

تولید ۲۵۰۰ تن محصول سبزی و صیفی در چهارمحال و بختیاری

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۴۳ واحد گلخانه کشت سبزی و صیفی کاری در این استان فعال است،گفت:سالانه افزون بر ۲هزار و ۵۰۰ تن محصول سبزی و صیفی در استان تولید و روانه بازار می شود.
تولید ۲۵۰۰ تن محصول سبزی و صیفی در چهارمحال و بختیاری
ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری درگفت وگو با جهانبین نیوز، با بیان اینکه ۴۳ واحد گلخانه کشت سبزی و صیفی کاری در این استان فعال است،گفت: سالانه افزون بر ۲هزار و ۵۰۰ تن محصول سبزی و صیفی در استان تولید و روانه بازار می شود.

شیرانی محصولات صیفی این استان را شامل خیار، گوجه و توت فرنگی اعلام کرد و اظهار داشت :بخش عمده از محصولات یادشده به استانهای همجوار ارسال شده است.
 
وی، وسعت گلخانه های استان را ۲۲ هکتار عنوان کرد و گفت: سال گذشته نخستین گلخانه صیفی و تولید گل با همکاری شرکت های دانش بنیان در این استان طراحی، احداث و تجهیز شد.

 
این گلخانه مجهز به نرم افزار و سنسور کنترل کیفیت هوا، توانایی سنجش دما و رطوبت است و قابلیت انتقال اطلاعات بصورت آنلاین به سرور مرکزی را دارد.
 
وی، آگاه سازی بهره بردار از تغییرات سریع آب و هوا در طول شبانه روز و جلوگیری از خسارات به محصولات گلخانه ای در کمترین زمان ممکن را از دیگر مزایای گلخانه هوشمند دانست.
 
با توجه به تشدید پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی استان طی چند سال گذشته، بهره برداران بخش کشاورزی با تغییر الگوی کشت و راه اندازی گلخانه ها به سمت توسعه گل شاخه بریده و تولید سبزی و صیفی سوق داده شده اند.
 
سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود، سطح زیرکشت این استان ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۰ هزار بهره بردار است.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۱۸:۳۳

28 Dec 2019