۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۴۲۰۳۷
کارشناس مسائل سياسي:

مذاکره و تعامل با اروپا و آمريکا دستاوردي نخواهد داشت/ اگر متحد و منسجم باشيم پيروز می‌شویم

کارشناس مسائل سياسي گفت: پس از حدود چندين سال از کليد خوردن اجراي برنامه جامع اقدام مشترک براي همه ثابت‌شده است که مذاکره و تعامل با اروپا و آمريکا بر سر مصالح کشور، دستاوردي نخواهد داشت.
مذاکره و تعامل با اروپا و آمريکا دستاوردي نخواهد داشت/ اگر متحد و منسجم باشيم پيروز می‌شویم
سجاد شهراني کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: شوراي عالي امنيت ملي کشورمان طي بيانيه‌اي اعلام کرد که به دليل بدعهدي طرف‌هاي اروپايي، جمهوري اسلامي ازاين‌پس خود را متعهد به رعايت محدوديت‌هاي مرتبط با نگهداري ذخاير اورانيوم و ذخاير آب‌سنگين نمي‌کند
 
وي تصريح کرد: اين تصميم در حالي اتخاذ شد که آمريکا چندين روز پيش دو معافيت هسته‌اي ايران شامل مبادله اورانيوم غني‌شده با کيک زرد و فروش آب‌سنگين را لغو کرد و اين اتفاق باعث شد تا مسئولين هرچند با تأخير، درصدد تلافي بدعهدي طرف‌هاي اروپايي برآيند.
 
شهرانی به سخنان مقام معظم رهبري اشاره داشت و گفت: پيش از آغاز و در حين گفتگوهاي هسته‌اي، به‌کرات اعلام کرده بودند که نسبت به مذاکرات خوش‌بين نيستند اما با علم به اينکه گفتگو با طرف‌هاي غربي به نتيجه نخواهد رسيد، اجازه حضور نمايندگان ايران در نشست‌هاي مشترک با گروه ۱+۵ را صادر کردند

این کارشناس مسائل سیاسی بيان داشت: رهبر معظم انقلاب هشدارهاي لازم را نيز گوشزد فرمودند؛ ازجمله رعايت اصل «تعهد در برابر تعهد». بااين‌حال، برخي مسئولين، همه تعهدات جمهوري اسلامي را يکجا در مقابل وعده حريف پيش‌پرداخت کردند و بدتر از آن اينکه در برابر توقف اجراي بسياري از تعهدات اروپا، همچنان به انجام الزامات برجامي کشور اصرار ورزيدند!
 
وي در ادامه یادآور شد: اکنون پس از حدود چندين سال از کليد خوردن اجراي «برنامه جامع اقدام مشترک» براي همه ثابت‌شده است که مذاکره و تعامل با اروپا و آمريکا بر سر مصالح کشور، دستاوردي نخواهد داشت.

شهرانی در پايان افزود: راهکاري که در اين زمينه بايد به کار بست، اين است که توليد قدرت را به‌طورجدي پي بگيريم و اهدافمان را ازقبیل وحدت و انسجام در داخل به نتيجه برسانيم. در ماه مبارک رمضان هستيم و خداوند به مؤمنان وعده داده است که اگر شما متحد و منسجم باشيد و در مقابل دشمن بايستيد، ما شما را پيروز خواهيم کرد.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۳۷:۲۴

28 Dec 2019