۰
plusresetminus
جاده شهرکرد- هفشجان یکی از محورهای پر تردد در طول شبانه روز در شهرستان شهرکرد است که این محور یکی از نقاط حادثه خیز در چهارمحال و بختیاری است اما متاسفانه برای حل این مسئله تا کنون اقدام جدی صورت نگرفته است.
سریال تمام نشدنی تصادف در جاده های چهارمحال و بختیاری!/ تراژدی مرگ در سه راهی هفشجان!/ بی تفاوتی، خون بهای قربانیان حوادث جاده ای!
 به گزارش جهانبین نیوز، احداث تقاطع غیر همسطح هفشجان شبیه سریالی چند قسمتی است از تخصیص اعتبار یک میلیاردی تا کلنگ زنی ، برگزاری مناقصه، بازنگری مجدد طرح و فراخوان مجدد طرح.

جاده شهرکرد- هفشجان  یکی از محورهای پر تردد در طول شبانه روز در شهرستان شهرکرد  است، دور برگردانی که این محور  را به  یکی از نقاط حادثه خیز استان تبدیل کرده است چالشی که اقدامی برای حل آن نشده است . در ادامه به اتفاقاتی که در خصوص احداث تقاطع غیر همسطح هفشجان از سال 94 تا کنون رخ داده است می پردازیم.

تخصیص اعتبار 10ملیارد ریالی از طرف استاندار سابق
قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار سابق چهارمحال وبختیاری در سال 94 و  دیداری که با امام جمعه، شهردار و اعضای شورای اسلامی وقت  شهر هفشجان  در خصوص زیر گذر هفشجان داشت، گفت: اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری برای احداث این پروژه از محل اعتبارات استانی سال ۱۳۹۵ پیش بینی های لازم را انجام می دهد. صحبتی که تا سال 96 اجرایی نشد.
 
اختصاص اعتبار برای احداث تقاطع سه راهی هفشجان
اقبال عباسی استاندار چهارمحال وبختیاری در سال 96 وآئین افتتاح ساختمان شهرداری هفشجان با بیان اختصاص چهار میلیارد ریال برای احداث تقاطع غیر همسطح در سه راهی این شهر در مسیر شهرکرد گفت: این مبلغ از محل اعتبارات شهرستان شهرکرد در سال ۱۳۹۷ تخصیص یافت.اعتباری که بازهم محقق نشد.

 
 آغاز اجرای عملیات تقاطع غیر همسطح هفشجان
بالاخره پس از پیگیرهای فراوان از سوی امام جمعه ، شورای اسلامی و شهردار هفشجان عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر همسطح شهید مدافع حرم منصور عباسی «سه راهی شهر هفشجان در محور شهرکرد به سورشجان» در اواخر سال 97 و  با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه هفشجان و خانواده معظم این شهید آغاز شد.

 
اجرای این طرح  در چهار فاز پیش بینی شده بود  ، تأمین ایمنی تردد، کاهش تصادفات در محل دور برگردان و سهولت تردد برای ساکنان شهر هفشجان از مزایای اجرای این طرح است.

یکی از رانندگان که سال ها دراین مسیر تردد دارد به خبرنگار جهانبین نیوز گفت:  این مسیر یکی از پرترددترین محورهای استان است که جزء نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده است.   به دلیل استاندار نبودن فاصله طولی دوربرگردان قبلی مسیر  تا سه راهی  هفشجان این دوربرگردان به دویست متر بالاتر جابجا گردید که این اقدام هم تاثیری بر کاهش خطرات این مسیر نداشته است. تقاطع غیر همسطح هفشجان  یکی از خواسته‌‎های جدی شهروندان هفشجانی  است .

بازنگری طرح تقاطع غیر همسطح هفشجان  وفراخوان مجدد
مدیر کل راه وشهرسازی استان چهارمحال وبختیاری در رابطه با احداث تقاطع غیر همسطح شهید منصور عباسی هفشجان به خبرنگار جهانبین نیوز گفت:  فراخوان طرح مشاور این پروژ ه در اسفند 97 اجرا و مشاور طرح، طرح پیشنهادی را ارائه ودر کمیته فنی با توجه به اعتبارات موجود به تصویب رسید.

 وی افزود با توجه به صحبت های نماینده  محترم مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی  مبنی بر اینکه این پروژه در سال 97 کلنگ زنی خواهد شد، کلنگ احداث این پروژه زده شد ومقررشد این طرح اجرا شود ، همزمان با کلنگ زنی تشریفات قانونی برگزاری مناقصه نیز انجام گردید.

حسینی با بیان اینکه در این طرح  قسمت  زیر گذر کمی پائین تر  از دور برگردان فعلی مسیر هفشجان و روگذر که دوربرگردان مسیر به سمت فارسان است  کمی پائین تر از سه راهی هفشجان  به شعاع صدمتر پائین تر وصد متر بالاتر قرارد اشت گفت:  با توجه به  تصمیماتی که در  کمیته فنی اداره گرفته شد،  طرح  مورد باز نگری قرار گرفت.

وی تاکید کرد : به دلیل اینکه طرح قبلی تقاطع نه تنها مشکلی را دراین نقطه حل نمی کرد ، بلکه مشکلات جدیدی نیز برای رانندگان ایجاد می کرد، پروژه  مورد بازنگری و شرکت مشاوردیگری مجددا در فراخوان شرکت کرد  تا با اعتبارات موجود  وسنواتی شدن این اعتبارات طرح بهتری برای اجرای این پروژه انتخاب گردد.

 حسینی اذعان داشت : مشکل اصلی در زیرگذر و روگذری که در مکان واحد و در محل سه راهی هفشجان ساخته شوند بحث تملک زمین ها است که هزینه زیادی نیاز دارد.

وی با اشاره به  بازنگری در این طرح گفت: اعتبار این پروژه در جای دیگر هزینه نخواهد شد و قبل از پایان تیرماه انعقاد قرارداد صورت خواهد گرفت و به میزان اعتبار موجود ،کار آغاز می شود.

به گزارش جهانبین نیوز، با توجه به حادثه خیز بودن این تقطه و حجم زیاد تردد امید است هرچه زودتر روند اجرایی این پروژه آغاز و به سرنوشت وعده های قبلی دچار نشود.پروژه ای که یکی از خواسته های به حق مردم شهر هفشجان است .

انتهای گزارش/1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۵۷:۰۸

27 Dec 2019