۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۴۲۰۳۲
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

حفظ آرامش منطقه، مولفه اصلی ایران در مناسبات جهانی!/ مقاومت سیاسی، اقتصادی تاکتیک جمهوری اسلامی برای زمین‌گیر کردن غرب!

عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ما برای مقابله با تحریم‌های آمریکا راهی به جز مقاومت و ایجاد ساختار مستحکم درونی نداریم؛ باید با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی خود و با ایجاد همدلی، اتحاد، انسجام و وحدت در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا مقاومت جدی داشته باشیم.
حفظ آرامش منطقه، مولفه اصلی ایران در مناسبات جهانی!/ مقاومت سیاسی، اقتصادی تاکتیک جمهوری اسلامی برای زمین‌گیر کردن غرب!
اردشیر نوریان نماینده مردم شهرکرد بن و سامان در گفت وگو با جهانبین نیوز، اظهار داشت: کشور ما در چارچوب توافقات سیاسی نشان داده که خواهان آرامش در منطقه است.

وی با بیان اینکه آمریکا  به دنبال به هم زدن آرامش و ثبات در منطقه بوده است، تصریح کرد: آمریکا می خواهد معادلات قدرت را به نحوی شکل دهد که تمام اهداف آمریکا - که در گذشته در قالب طرح‌هایی به شکست انجامیده- اکنون به ثمر بنشیند؛ متأسفانه برخی کشورهای منطقه مثل عربستان سعودی و امارات هم از سیاست‌های آمریکا پیروی می‌کنند.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که «ما برای مقابله با تحریم‌های آمریکا راهی به جز مقاومت و ایجاد ساختار مستحکم درونی نداریم» گفت: باید با اتکا به تمام ظرفیت‌های داخلی و پیش بینی‌های لازم در عرصه خارجی همچون ایجاد ارتباط و تعامل منطقی با کانون‌های قدرت به غیر از آمریکا در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا مقاومت جدی داشته باشیم.

وی ریشه ناامنی در منطقه را در سیاست‌های یک طرفانه آمریکا و ایجاد فشار اقتصادی دانست و گفت: باید با دیپلماسی مناسب به سمت عقب نشینی آمریکا از مواضع یک‌جانبه‌گرایانه‌ و تعدیل رفتارهایش حرکت کنیم.

نوریان، امریکا را کشوری زیاده خواه و سلطه طلب عنوان و خاطرنشان کرد: آمریکا به هیچ اصول و مبانی اولیه حقوق بین المللی پایبند نیست کشوری که هیچ کدام از رژیم‌های امنیت بین المللی را رعایت نمی‌کند و طبعاً به هیچ مذاکره‌ای هم پایبند نخواهد ماند؛ طبیعتاً در چنین شرایطی هر گونه مذاکره نتیجه نخواهد داد.
 
این عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: قطعاً در این شرایط فقط یک راه باقی می‌ماند و آن این که به ظرفیت‌های داخلی خود اتکا کنیم و با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی همدلی، اتحاد، انسجام و وحدت و هم پوشانی نیروهای داخلی را در پیش بگیریم.

نوریان ادامه داد: باید با اتکا به ظرفیت‌های داخلی حرکت کنیم چون مسیر و راهی دیگر وجود ندارد ما مذاکره و روابط دو و چند جانبه را تجربه کردیم و برای رفع سوء تفاهم در قالب برجام هم رفتیم، اقدامات دیپلماتیک دیگری هم انجام شد اما اکنون با بازیگری در عرصه بین المللی روبه‌رو هستیم که به هیچ یک از موارد پایبند نیست و فقط به اهداف و منافع خودش فکر می‌کند به همین دلیل است که می گویم راهی جز مقاومت و ایجاد ساختار مستحکم با اتکا به تمام ظرفیت‌های داخلی نداریم.

وی ادامه داد: باید با استفاده از تمام نیروهای داخلی به مقابله جدی و منطقی همراه با پیش بینی‌های لازم در عرصه سیاست خارجی پرداخت، در این راه تنظیم و اصلاح روابط با کشورهای همسایه، ایجاد ارتباط و تعامل منطقی براساس منافع و احترام متقابل با کانون‌های قدرت در دنیا غیر از آمریکا باید پیش بینی شود و پیوند عالمانه و حکیمانه بین این دو موضوعات برقرار شود تا بتوانیم در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا مقاومت جدی کنیم.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۸:۵۴

2 Jan 2020