۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۴۲۰۱۹
امام‌جمعه فارسان

اگر مديران بر اساس لياقت انتخاب کنيم، خيلي از مشکلات برطرف خواهد شد

امام‌جمعه فارسان گفت: اگر مديران سفارشي را کنار بگذاريم و مديران را بر اساس لياقت انتخاب کنيم، خيلي از مشکلات برطرف خواهد شد.
اگر مديران بر اساس لياقت انتخاب کنيم، خيلي از مشکلات برطرف خواهد شد
به گزارش پايگاه خبري جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز عبادي سياسي جمعه شهر فارسان با سفارش همگان به تقواي الهي، از تقوا به‌عنوان عامل نجات انسان در دنيا و آخرت يادکرد و بر ضرورت تقويت فرهنگ ارزشي در جامعه تأکيد کرد.

وي به سند 2030 اشاره داشت و گفت: در اين‏كه سند ۲۰۳۰ يونسكو مغايرت آشكار با مبانى فرهنگى و اسلامى ما دارد جاى ترديدى نيست. هم‏چنين بر كسى پوشيده نيست يونسكو كه مرجع پيگيري و ناظر بر اجراى اين سند است، مانند ديگر آژانس‏هاى بين‏المللى تحت سيطره نظام سلطه قرار دارد تا از اين طريق بتوانند مردم جهان را به شهروندانى تابع تبديل كنند و نظام‏هاى سياسى را کاملاً در اختيار خود بگيرند؛ اما اين سؤال همچنان باقى است كه پذيرش و اجراي بي‌سروصداي سند موسوم به ۲۰۳۰ در كشور اسلامى ما با چه اهدافى صورت گرفته است.

وي عنوان داشت: پذيرش اسناد بين‏المللى بدون طى مراحل قانونى در كشور خود يك معلول است، كه علت واقعى را بايد در جاى ديگر جستجو كرد.

وي تصريح کرد: ما امروز با تفكرى و مسئوليني روبرو هستيم كه تصور مى‏كند مقاومت در برابر برخى رويه‏ها و رويكردهاى جهانى، هرچند ظالمانه باشد، موجب پديد آمدن مشكلاتى براى دولت و روابط خارجى كشور مى‏شود و به‏طور مبنايى تقابل با برخى موضوعات بين‏المللى را حتى اگر سلطه آميز باشد، به صلاح كشور نمى‏دانند و مدعى هستند چاره‏اى جزء همراهى با ساخت فعلى نظام بين‏الملل نداريم؛ بنابراين تا اين تفكر قدرت سياسى را در اختيار داشته باشد بايد همواره انتظار برخى پيشامدها نظير ۲۰۳۰ را داشت

امام‌جمعه فارسان گفت: بنده سؤالم از مسئولان اين است اين‌همه مشکل و کار به زمين‌مانده در کشور وجود دارد چرا روي اجراي اين سند تمرکز کرده‌اند نکند يک زد و بندي بين اين‌ها و غربي‌ها وجود دارد آيا اين بيکاري جوانان و گراني‌ها را نمي‌بينند اما بايد عرض کنم برادران و خواهران اگر مديران سفارشي را کنار بگذاريم و مديران را بر اساس لياقت انتخاب کنيم، خيلي از مشکلات برطرف خواهد شد.

وي بيان داشت: خيلي وقت‌ها درحالي‌که کسي کارش را به‌خوبي انجام مي‌دهد، برکنارش مي‌کنند و شخص ديگري را به خاطر اينکه در ستاد انتخابات کسي دوندگي کرده و روحيه نوکري دارد، جايگزين مي‌کنند.

وي تصريح کرد: هنوز عده‌اي قلدر داريم که جنازه‌شان باقي‌مانده است اما برخي از مسئولان از جنازه آن‌ها نيز مي‌ترسند و حيف است که از اين تريبون نام آن‌ها را بياوريم و کاري جز رايزني و قلدري ندارند و با استبداد و زور عده‌اي را سفارش مي‌کنند که حتماً بايد مسئول و مدير شوند.

وي اظهار داشت: متأسفانه کساني که لياقت ندارند حمايت و پشتيباني مي‌شوند تا کساني که لياقت دارند، منزوي شوند و نهايت چنين حرکت و جرياني فقر، گراني و آشفتگي به همراه مي‌آورد و چنين مدير بي‌لياقتي با اقدامات نسنجيده اقتصاد را مختل مي‌کند؛ که در اين سال‌ها ديديم چه بر سر مردم آوردند
امام‌جمعه فارسان در پايان گفت: بايد از شرِّ چنين انسان‌هايي به خدا پناه ببريم همان‌گونه که موسي (ع) به خدا گفت: ((وَقَالَ مُوسَى إِنِّي عُذْتُ بِرَبِّي وَرَبِّكُمْ مِنْ كُلِّ مُتَكَبِّرٍ لَا يُؤْمِنُ بِيَوْمِ الْحِسَابِ)) از هر متکبري که به‌روز قيامت اعتقادي ندارد به تو پناه مي‌آورم و ديديد اين افراد به فرمايشات رهبري معظم توجه نمي‌کنند و درکي از ولايت و امامت ندارند و کشور را با مشکل و مردم را با سختي مواجه مي‌کنند؛ و اميدواريم و در اين ماه دعا مي‌کنيم خدا اين‌ها را هدايت کند.

نمازگزاران فارساني پس از اقامه نماز جمعه از مقابل مصلي و مسجد امام حسين(ع) راهپيمايي کرده و حمايت قاطع خود را از بيانيه شوراي عالي امنيت ملي مبني بر مقابله‌به‌مثل حداقلي در برابر نقض عهد و بدقولي‌هاي طرفين مذاکره برجام به صحنه ظهور گذاشتند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۲۹:۱۰

29 Dec 2019