۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱
کد مطلب : ۴۱۹۸۴

بی تدبیری مسئولان پرچم نظام را کم فروغ می کند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مشکلات موجود نباید نورانیت پرچم اسلام را کم فروغ کند و امام عارف و خون شهدای به خدا پیوسته آن را برافراشته و نباید قداست این پرچم پرده ای بر واقعیت شود.
بی تدبیری مسئولان پرچم نظام را کم فروغ می کند
به گزارش جهانبین‌نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری  در گردهمایی مبلغین استان چهارمحال و بختیاری در آستانه ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: روحانیون موظفند آنچه را که برای آن قدم بر این راه گذاشتند و این یک وظیفه دینی و رسالت است.

وی افزود: غفلت از خود، موجب غفلت از وظیفه خواهد شد که خسارت بزرگی است که پرداخت آن بهای سنگینی خواهد داشت.

امام  جمعه شهرکرد با اشاره به تبین واجبات و محرمات، بیان کرد: واجبات و محرمات در راس امور جامعه قرار بگیرد و مردم مرز میان حلال و حرام را بدانند، لذا لازم است احکام نورانی پروردگار، واجبات و محرمات خدا در صدر اصول تبلیغ قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه گفت: باید مردم از یک زندگی حلال برخوردار شوند و تاثیرات منفی حرام بر افراد و  جامعه بسیار است و موجب تباهی و ظلمات در زندگی و روح انسان می شود و تحقق این امر نیازمند آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در میان مردم است.

وی یادآور شد: لازم است که حساسیت افراد نسبت به منکر سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... در یک جامعه اسلامی بالا با‌‌شد و دغدغه کردن جامعه ایمانی   و مومن نسبت به منکرات و ترویج معروفات از وظایف اصلی مبلغان دین است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: سبک زندگی نه تنها نباید  بر اساس آداب و روسوم قبیله ای،. قومیتی محلی و یا غربی اینترنتی و... برود بلکه باید می بایست در تمام ابعاد به سمت دین هدایت شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به  تشریح و تبیین این مقطع تاریخی، بیان کرد:  ما اکنون در یک مقطع تاریخی استثنایی و بی نظیر هستیم و پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، برخی ها هنوز به چشم یک حکومت با آن نگاه می کنند و این در حق نظام جمهوری اسلامی جفای بزرگی است.

وی با اشاره به عملکرد و بی تدبیری های مسئولان، گفت: مشکلات موجود نباید نورانیت پرچم اسلام را کم فروغ کند چراکه  امام عارف و متقی و خون شهدای به خدا پیوسته آن را برافراشته و نباید قداست این پرچم و این نظام به خاطر مشکلات موجود زیر سوال رفته و   پرده ای بر واقعیت کشیده  شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام تاکید کرد:  قانون گذاری نادرست، بدرفتاری، مردم داری ناصحیح، بی تدبیری و بی مسئولیتی در انجام وظایف و بدخدمتی مسئولان، به پای نظام اسلامی گذاشته نشود لذا این مورد نیازمند یک منطق قوی و رسا و تشریح و تبیین درست است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بیانیه مقام معظم رهبری برای گام دوم انقلاب  یک منشور زیبا و چراغ راه چهل سال دوم انقلاب است لذا آن را با  نگاه سیاسی تبین نکنید و علارقم سیاستی که در روح این بیانیه است باید از نگاه دین مدارانه آن را برای مردم تبیین و ترسیم شود.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات تنها مختص به منبر نیست، تصریح کرد: با شرایط امروز ی به منبر اکتفا کردن کافی نیست، و جلسات آموزشی، حلقوی، حضور مهربانانه میان مردم، تذکر دادن از عرصه های دیگر تبلیغات است.

خطیب جمعه شهرکرد گفت: رعایت امور دینی در رفتار الزامی است و مبلغان باید با توجه به رسالت خود و وظیفه سنگینی که بر دوش دارند، عمل کنند و با رفتارهای سبک سرانه مانع از اثرگذاری تبلیغات دینی در میان مردم نشوند.

انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۴۹:۵۲

26 Dec 2019