۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۴۱۹۸۲
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

توسعه فرهنگ در گرو ترویج فرهنگ کتاب خوانی

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اهمیت و نقش ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه می‌تواند در توسعه فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار باشد.
توسعه فرهنگ در گرو ترویج فرهنگ کتاب خوانی
به گزارش جهانبین‌نیوز، جعفر مردانی معاون سیاسی ، اجتماعی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری امروز  در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به نقش تاثیرگذار کتاب وکتابخوانی در اخلاق جامعه و همچنین سلامت روح و روان در افراد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه و  پیشرفت جوامع و کشورها ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان مردم است.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، افزود: هر چه افراد جامعه به سمت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هدایت شوند، قطعا می‌توان نسبت به کنترل و پایش آسیب‌ها گام‌های مثبتی برداشت.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و کتاب، زیربنای شناخت و آگاهی در جامعه  است.  

وی با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی با همکاری نهاد کتابخانه‌های استان گفت: برگزاری این جشنواره را راهی برای آشنایی با فضائل ائمه، پیوند محکم در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، آشنایی نسل جوان با شخصیت ائمه به ویژه امام رضا (ع) است.

مردانی تصریح کرد : لازم است، تمام دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌های استان در خصوص برگزاری جشنواره رضوی مشارکت لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره نسبت به سنوات گذشته، تصریح کرد: روند افزایشی شرکت‌کنندگان به دلیل اطلاع‌رسانی مطلوب در این زمینه بوده است.

مردانی با اشاره به سه شهر جدید در استان، افزود: لازم است مدیرکل کتابخانه‌های استان، انجمن خیرین کتابخانه‌ساز و فرمانداران در این زمینه مشارکت داشته باشند و مسئولان نسبت به راه‌اندازی کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه استان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر ضرورت پرداخت سهم نیم درصدی شهرداران به اداره کل نهاد کتابخانه‌های، استان بیان کرد: فضاسازی و زیباسازی کتابخانه‌های استان در مجموعه پارک‌ها از سوی شهرداری‌ها الزامی است.

انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۲:۰۵

30 Dec 2019