۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۴۱۹۸۱

رشد قابل ملاحظه‌ مشارکت مردم چهارمحال و بختیاری در جشنواره رضوی

مدیرکل نهاد کتابخانه‌‎های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره گفت: در سال جاری حضور افراد در جشنواره رضوی رشد قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.
رشد قابل ملاحظه‌ مشارکت مردم چهارمحال و بختیاری در جشنواره رضوی
به گزارش جهانبین‌نیوز، فرهاد خلیل‌مقدم  مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، اظهار کرد: با اشاره به وجود 52 باب کتابخانه در سطح استان، اظهار کرد: منابع موجود کتابخانه‌های استان در سال گذشته را، 855 هزار و 725 جلد، 410 هزار و 79 نفر تعداد اعضا ، 149 هزار و 89 نفر عضو کودک ، 748 هزار و 961 جلد کتاب امانت یک ساله ، عنوان کرد.

وی با اشاره به اهدا  13 هزار و 152 جلد کتاب توسط خیرین در سال گذشته، افزود: بیشترین امانت در بخش‌های ادبیات، علوم اجتماعی، علوم محض، دین، فلسفه و روانشناسی بوده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌‎های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تغییر فضای معماری کتابخانه‌ها و شاداب‌سازی این مکان ، تصریح کرد: از 52 باب کتابخانه 19 کتابخانه شاداب‌سازی و زیباسازی شده‌اند.

وی از تجهیز  42 درصد از کتابخانه‌های استان به شبکه wifi خبر داد و گفت: میزان اعتبار لازم  برای تجهیز مابقی کتابخانه‌ها به شبکه wifi رایگان، 200 میلیون تومان است.

خلیل مقدم برگزاری بیش از چهار هزار عنوان برنامه فرهنگی ، برگزاری آیین 40 قلم با مشارکت تمامی دستگاه‌ها و اجرای تور کتابخانه گردی را از جمله برنامه‌‎های سال گذشته این اداره کل عنوان کرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌‎های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیل اخیر در برخی از از استان‌ها، تصریح کرد: در قالب طرح مهربانی از سوی نهاد کتابخانه‌های استان 12 میلیون تومان اقلام از جمله اسباب‌بازی، کتاب کودک و لوازم نقاشی به استان خوزستان ارسال شد.

وی از راه‌اندازی سه باب کتابخانه در استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: شش شهر استان فاقد کتابخانه و سه شهر هوره، یان‌چشمه و فیل‌آباد جدیدالاتاسیس هستند که احداث کتابخانه در آن‌ها الزامی است.

خلیل مقدم با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی در استان و مشارکت مطلوب در این جشنواره، تصریح کرد: موضوع امسال جشنواره علاوه بر زندگی‌نامه امام رضا (ع)، زندگی نامه حضرت معصومه (س)، حضرت شاهچراغ (ع) و امام جواد(ع) نیز به جشنواره افزوده شده است و امسال نیز شاهد رشد قابل ملاحظه افراد برای شرکت در این جشنواره خواهیم بود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌‎های عمومی استان نقاشی برای کودکان، پویش کتابخوان مجازی و بخش معرفی متنی کتاب ویژه جوانان و بزرگسالان را از بخش‌های این جشنواره عنوان کرد و گفت:  در بخش مکتوب و الکترونیکی جشنواره، 12 عنوان کتاب از سوی دبیرخانه معرفی شده است.

انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۲:۰۳

30 Dec 2019