۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۴۱۹۸۰
به بهانه روز ماما؛

مامایی شغلی سخت اما شیرین/ لحظه تولد نوزاد سختی های شغلم را فراموش می کنم

کارشناس مامائی و مسئول بخش مادران پرخطر بیمارستان هاجر شهرکرد گفت: مامایی یکی از شغل های سختی است که هیچ کجا به آن اشاره ای نشده است اما این شغل در حین همه سختی ها زیبایی هایی را نیز در پی دارد.
مامایی شغلی سخت اما شیرین/ لحظه تولد نوزاد سختی های شغلم را فراموش می کنم
سیما اعتمادی کارشناس مامائی و مسئول بخش مادران پرخطر در بیمارستان هاجر شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: اسم شغل مامایی که می آید هرکسی را یاد زایمان می اندازد در صورتی که مامایی با سلامت جامعه در ارتباط است.

وی تصریح کرد: کنترل بهداشت جامعه، زنان، خانواده و به طبع بهداشت کل مردم به نوعی به ماما بستگی دارد.

اعتمادی با اشاره به اینکه شغل مامایی شغل بسیار سخت و در عین حال لذت بخش است بیان داشت: مسئولین ما نظر پایینی نسبت به این شغل دارند و آن را جزء مشاغل سخت محسوب نمی کنند.
 
شغل مامایی زمان نمی شناسد

 
وی اذعان داشت: شغل مامایی زمان نمی شناسد و وقت و بیه وقت ، روزهای تعطیل ، ایام عید و ... ما باید در محل کار حضور داشته باشیم .

اعتمادی رابطه خود با بیماران را بسیار صمیمانه خواند و گفت: بیماران ما یا همان زنان بارداری که با ما در ارتباط هستند به خاطر برخی مسائل استرس هایی نیز دارند که ما با ارتباط صمیمی که با آن ها برقرار می کنیم بسیاری از این استرس ها را می توانیم کاهش دهیم.

وی افزود: خیلی از بیماران باما ارتباط ایجاد کرده و برای مشکلاتشان به راحتی به ما مراجعه می کنند و ما نیز از این امر خوشحالیم که نسبت به ما اعتماد کافی را دارند.

اعتمادی در پاسخ به سوالی که اگر زمان به عقب بازگردد آیا بازهم حاضر هستید شغل مامایی را انتخاب کنید گفت: از یک جهت حاضرم این کار را انجام دهم چون به این شغل بسیار علاقه دارم و از جهتی راحتی برخی از شغل ها را که می بینم می گوییم کاش از روز اول به سمت شغل راحتی رفته بودم.

لحظه تولد نوزاد اشک در چشمانم حلقه میزند

وی به اولین حس خود زمانی که اولین نوزاد را توانست به دنیا اورد اشاره کرد و گفت: وقتی اولین نوزاد را توانستم به دنیا اورم یک دانشجو بودم که حس بسیار قشنگ و زیایی بود چراکه هم یک مادر از تمام دردها خلاص شده بود و هم یک نفر جدید وارد دنیا شده و این نه تنها برای آن مادر حس قشنگی بود بلکه برای من نیز زیبا به گونه ای که اشک در چشمانم حلقه زده بود.

کارشناس مامایی  در بخش دیگر از صحبت های خود با اشاره به حساسیت شغل مامایی  گفت:  مامایی در عمل جزء مشاغل سخت است اما دستورالعملی برای آن داده نشده و مسئولین مشکلات آن را نادیده گرفته اند.

اعتمادی با اشاره به اینکه کار ما  به صورت تیمی است و اگر هرکس بخواهد کار خود را انجام دهد نمی توان موفق باشد خاطر نشان کرد: اگر مسئولین با ما همکاری لازم را داشته باشند و برای شغلمان ارج بنهند و از نظر مالی بتوانند ما را حمایت کنند وضعیت ما بسیار خوب می شود.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی ماما های استان گفت: ما با کمبود نیرو مواجه هستیم و مسئولین لازم است تمامی دانشجویان این رشته را به کار گیری کنند که با مشکل کمبود نیرو مواجه نشویم.
 
انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۵۴:۳۴

28 Dec 2019