۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۴۱۹۷۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری :

نظام آموزشی هم تراز انقلاب اسلامی پیش رود / پای فرهنگ غرب را از نظام آموزشی حذف کنیم

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است نظام آموزشی هم تراز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی شود و این مهم، دغدغه اصلی مقام معظم رهبری و دلسوزان اولیاء الهی است.
نظام آموزشی هم تراز انقلاب اسلامی پیش رود / پای فرهنگ غرب را از نظام آموزشی حذف کنیم
به گزارش جهانبین‌نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام  نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری امروز  در نشست با فرهنگیان بسیجی، اظهار کرد: آموزش و پرورش و تلاشگران عرصه علم و تربیت بیش از دیگران نیازمند انس با خدا هستند و معلم تا خودساخته نشده باشد و تا بهره ای از ایمان و تقوا نگرفته باشد، نمی تواند به نوجوانان و جوانان ایمان و اخلاق تزریق کند و روحیه شهید، شهادت و ایثارگری را به جوانان انتقال دهد.

وی افزود: تداوم بخشی راه شهدا نیازمند بهرمندی و داشتن دغدغه ایمانی است، لذا تربیت یک دانش‌آمور پر دغدغه بیش از دیگران نیازمند استفاده از طرفیت های مهم ایمانی و اعتقادی است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه زمان حاضر بسیار متفاوت تر از مقاطع تاریخی گذشته حتی زمان پیامبران و ائمه اطهار است، بیان کرد: پای این پرچم خون های پاکی ریخته شده و فداکاری های خالصانه‌ای صورت گرفته است و نورانیت این پرچم عالم را روشن خواهد کرد، حال که این یک مقزع استثنایی است، آموزش و پرورش ما نیز می‌بایست استثنایی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خاطرنشان کرد: لازم است نظام آموزشی هم تراز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی شود و این مهم، دغدغه اصلی مقام معظم رهبری و دلسوزان اولیاء الهی است.

وی یکی از تلاش‌های  بی وقفه دشمن استکبار سیتز و سلطه طلب را تربیت اسنان مطابق نگاه خود دانست و گفت: دشمن می‌خواهد حلقه اصلی زنجیره تربیت را به دست بگیرد تا بتوانند بر افکار شیطنت‌امیز غربی خود سلطه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در ادامه بیان کرد: ممکن است که در ظواهر  سند 2030 نگاه‌های آزادی و انسانی ‌دیده شود اما در دست گرفتن رشته تربیت در عمق این سند نهفته شده است.

نقطه اصلی نبرد ما شکافتن زنجیر ارتباط با غرب است

وی خاطرشنان کرد: در حال حاضر نقطه اصلی نبرد ما، شکافتن زنجیر ارتباط با غرب است و پای فرهگ غرب را از نظام آموزشی قطع کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: لازم است که ارتباط بین فرهنگ شهید و شهید با داشن‌آموزان یکی از راه های بسیار کلیدی در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ شهدا است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به ضرورت تداوم آرمان‌های شهدا، تصریح کرد: تمدن سازی اسلامی برای جامعه یکی از آرمان‌های بلند شهدا بوده است و تمام راه‌های که در نظام جمهوری اسلامی طی خواهد می‌شود رساندن جامعه به تمدن ناب اسلامی است.
یکی از رسالت های مهم معلم نظارت مستمر بر پیرامون خود، اعم از مدیریت، آموزش، دست‌های نفوذ کننده و ... است  و مبادا گرفتار تساهل و ملاحظه‌کاری شود و هر جایی که ردپایی از نفوذ و خلاف اخلاق و دانش دیده می‌شود میبایست انعکاس داده شده و حساس شود.

وی علم و اخلاق را دغدغه اصلی معلم عنوان کرد و گفت: مسئولین نیز ملزم به رفع دغدغه معیشت معلمان هستند چراکه همین امر موجب شده تا معلم از دیگر دغدغه ها غافل شود، چرکه اگر چراغایمان در دل روشن باشد دغدغه معیشت و زندگی برای معلم قابل تحمل است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام خاطرنشان کرد: ارتباط آموزش و پرورش با مساجد باید ریشه دار و قوی باشد و این باید یک دغدغه مهم برای آموزش و پرورش باشد و هر مدرسه ای با مسجد محله خود مرتبط باشد و گره بخورد و حتی اگر مسجدی فعال نیس،آموزش و پرورش اقدامات لازم را انجام دهد.
 
انتهای پیام/1029 ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۲۰:۵۷

30 Jan 2020