۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۴۱۹۷۶
در آستانه ماه مبارک رمضان/

عطر رمضان در فضای مساجد پیچید /با غبار روبی مساجد به استقبال یک میهمانی بزرگ می رویم

غبارروبی مساجد و خانه تکانی دل ها، آغازی برای استقبال از یک مهمانی بزرگ است، مردم با این آئین به استقبال ماه مبارک رمضان می روند.
عطر رمضان در فضای مساجد پیچید /با غبار روبی مساجد به استقبال یک میهمانی بزرگ می رویم
به گزارش جهانبین نیوز ؛ رمضان برای مسلمانان و از جمله مردم چهارمحال و بختیاری  با خانه تکانی آغاز می شود، آن ها از نیمه ماه شعبان خود را برای استقبال از ماه رمضان آماده می کنند و از چند روز مانده به این ماه مبارک نیز به پیشواز این ماه می روند.

اجرای سنت الهی در آستانه ماه رمضان

خداوند متعال در آیاتی از سوره بقره می‌ فرمایند: «ما از ابراهیم و اسماعیل پیمان گرفتیم که خانه خدا را برای حضور مردم و کسانی که می ‌خواهند در مساجد به اعتکاف و عبادت بپردازند، پاکسازی کنند»، این سنت الهی است که در آستانه ماه مبارک رمضان مردم به آن جامه عمل می ‌پوشانند و با همدلی تفسیرناپذیر به توصیه‌ های قرآن کریم و ائمه اطهار(علیهم السلام) عمل کرده و مساجد را پاکیزه می ‌کنند.

گروه‌های مختلف مردم از اقشار گوناگون با به دست گرفتن جارو، فرش ‌های مساجد و اماکن مذهبی را تمیز کرده و با عطرافشانی، فضای مساجد را برای حضور پرشور مردم مسلمان ایران اسلامی در عبادت‌ های ماه مبارک رمضان آماده می ‌کنند.

با فرارسیدن ماه مبارک رمضان مردم خود را آماده ورود به ماه میهمانی خداوند می ‌کنند تا با تزکیه نفس، بهترین توشه را از این ماه آسمانی به دست آورند و در پیشگاه خداوند باری تعالی سرافراز باشند که به فرموده پیامبر خدا «رمضان ماهى است که ابتدایش رحمت است و میانه‏اش مغفرت و پایانش آزادى از آتش جهنم.



تمامی مساجد در چهارمحال و بختیاری غبار روبی شد

علیرضا ملک محمدی مسئول رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: هر ساله دهه آخر شعبان دهه تکریم و غبار روبی مساجد نام گذاری شده است.

وی تصریح کرد: در این ایام ما هر روز یکی از مساجد را به عنوان نمونه غبارروبی کرده و به استقبال ماه مبارک رمضان می رویم.

ملک محمدی با اشاره به اینکه ما طبق معمول هرساله مراسم دهه تکریم را در استان برگزار می کنیم بیان داشت: در هر شهرستان یک روز خاص یکی از مساجد را غبار روبی کرده ایم که در شهرکرد مسجد امام سجاد(ع) با حضور مردم و مسئولین غبارروبی شد.

وی با تاکید بر اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان همه مساجد باید غبار روبی شوند بیان داشت: غبار روبی هزار مسجد در چهارمحال و بختیاری در در دهه تکریم صورت پذیرفته است.

ملک محمدی یادآور شد: مبلغین نیز در طول ایام ماه مبارک رمضان به تمامی مساجد اعزام و برنامه هایی چون اقامه نماز جماعات، اجرای برنامه شبهای احیاء، قرائت قرآن و ... در دستور کار آن ها قرار می گیرد.

انتهای پیام/1020ج
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۲:۲۰

27 Dec 2019