۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۴۱۹۴۴
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری:

عضویت 12 هزار نفر در رشته‌های تولیدی صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 12 هزار نفر در رشته‌های تولیدی صنایع دستی عضویت دارند گفت: 3 هزار نفر از این افراد فعال هستند.
عضویت 12 هزار نفر در رشته‌های تولیدی صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری
مهرداد رئیسی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اینکه 12 هزار نفر در رشته‌های تولیدی صنایع دستی عضویت دارند اظهار کرد: 3 هزار نفر از این افراد فعال هستند.
 
رئیسی با بیان اینکه تعداد افراد فعال در رشته‌های تولیدی صنایع دستی در فصل سرد سال به دو برابر افزایش می‌یابد افزود: علت پایین آمدن این آمار در بهار و تابستان اشتغال افراد در مزارع کشاورزی و باغات است.
 
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 3 میلیون نفر در کشور در رشته‌های صنایع دستی فعالیت دارند اضافه کرد: با احتساب افراد تحت پوشش، افراد فعال به 10 میلیون نفر افزایش می‌یابند.
 
وی با بیان اینکه افراد فعال در رشته‌های صنایع دستی با کم‌ترین سرمایه‌گذاری درآمدزایی دارند ادامه داد: صنایع دستی را می‌توان جزء ارزان‌ترین روش‌ها برای اشتغال‌زایی قرار داد، فعالیت در این عرصه بهترین راه برای دستیابی جوانان به اهداف اقتصاد مقاومتی است.
 
رئیسی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری برای حمایت از فعالان حوزه صنایع دستی تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت کرده و نسبت به بیمه هنرمندان اقدام و آنان را برای حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی معرفی و حمایت می‌کند.
 
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری به تولید مواد اولیه تولیدات صنایع دستی در داخل کشور یادآور شد: با وجود اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی استکبار جهانی، می‌توان به جرات گفت که هیچ مشکلی در حوزه تولیدات و تامین مواد اولیه صنایع دستی وجود ندارد.
 
وی بیان داشت: توجه به صنایع دستی و فعالیت در رشته‌های مختلف آن می‌تواند حتی به‌عنوان شغل دوم و محل تامین درآمد مناسب و پایدار مورد توجه باشد.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۱:۴۰

30 Dec 2019