۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۴۱۸۹۷

بهشت کوچک سامان در سایه سار کتاب و دانایی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از راه اندازی کتابخانه در بهشت کوچک سامان (سرای سالمندان این شهرستان) خبر داد.
بهشت کوچک سامان در سایه سار کتاب و دانایی
جواد کارگران مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: موضوع سالمندی، امروزه در حال تبدیل‌ شدن به یکی از مسائل جدی اجتماعی است و کمتر دوره‌ای از تاریخ را می‌توان سراغ داشت که موضوع سالمندی همانند امروز، برجسته بوده باشد .

وی ادامه داد: دوره سالمندی، معنای از کار افتادگی و ناتوانی را نمی دهد چرا که این دوره، ویژگی های بالقوه ای دارد که می تواند در قالب کمک های فراوان به خانواده و جامعه و به شکل سالمندی سالم و فعال جلوه گر شود. 

کارگران افزود: شاید در بعضی از جوامع، سالمندان را افرادی ناتوان یا حتی سربار بدانند در صورتی که دوره سالمندی دوره خردمندی و با تجربگی و دوره انتقال تجارب زندگی به سنین پایین است، اما برای رسیدن به سالمندی فعال و سالم باید به تمام ابعاد سالمندی، بهداشت جسمی و روحی، مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و معنوی زندگی توجه داشت و از آنجا که بسیاری بیماری‌ها و مشکلات دوران سالمندی ناشی از شیوه زندگی ناسالم است، باید پایه و اساس سلامت سالمندان را مهیا کرد و در جهت حمایت از آن ها در تمام جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و تغذیه برای رسیدن به سالمندی سالم و فعال و زندگی موفق گام برداشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ضمن تأکید بر تأثیر مطالعه بر جنبه اجتماعی و روانی سالمندان تصریح کرد: در این راستا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان با همکاری اداره بهزیستی، اداره کتابخانه عمومی این شهرستان و خیر فرهنگی، نسبت به راه اندازی کتابخانه در سرای سالمندان شهرستان سامان اقدام نموده است.

شهرستان سامان با مرکزیت شهر سامان در ٢٥ کیلومتری مرکز استان و با مساحت ٤٥٨ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ٣٥٨٩٥ هزار نفر در استان چهارمحال و بختیاری واقع می باشد.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۷:۵۳

29 Dec 2019