۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۴۱۸۷۲
در چهارمحال و بختیاری/

دشت لاله های واژگون در معرض انقراض

معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: دشت لاله‌های واژگون در منطقه کوهرنگ به‌علت بهره‌ برداری‌های بی‌‌رویه در معرض انقراض قرار گرفته است.
دشت لاله های واژگون در معرض انقراض
غلامحسین نصیری معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبن نیوز ؛  با اشاره به اینکه دشت لاله‌های واژگون در منطقه کوهرنگ به‌علت بهره‌ برداری‌های بی‌‌رویه در معرض انقراض قرار گرفته است، گفت: این منطقه سالیانه به‌علت جاذبه‌های بالای گردشگری پذیرای گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور است.

معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه برای حفظ  گونه گیاهی لاله‌های واژگون قُرق در دستور کار قرار گرفته است، افزود: بنا به پیشنهاد این اداره‌کل در جلسه‌ای که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ، فرماندارو دادستان کوهرنگ ،محیط زیست ، دانشگاه، نیروی انتظامی،سپاه،میراث فرهنگی واداره کل راهداری برگزار گردیداز سال آینده قُرق دشت لاله‌های واژگون در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده برای احیا و اصلاح گونه گیاهی لاله در دشت لاله‌های واژگون جلوگیری از ورود خودرو به منطقه، جلوگیری از ورود دام، تقویت لاله واژگون با کودهای مغذی و فرهنگ‌سازی از طریق سازمان‌های مؤثر برای جلوگیری از آسیب به این گونه گیاهی منحصر به فرد است.

نصیری در پایان تأکید کرد: به منظور رعایت حقوق عمومی و حفاظت از منابع طبیعی هرنوع ریشه کنی و تخریب گیاهان مرتعی خصوصاً لاله های واژگون جرم محسوب می شود و با متخلفین برابر ماده 690 قانون مجازات اسلامی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۴۱:۵۳

30 Dec 2019