۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۴۱۷۹۳

خسارت سیلاب به ۱۴ هزار هکتار از اراضی بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری

ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد:۱۴ هزار هکتار از اراضی بخش کشاورزی دچار خسارت شد.
خسارت سیلاب به ۱۴ هزار هکتار از اراضی بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری
ذبیح الله غریب ریاست سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ۱۴ هزار هکتار از اراضی بخش کشاورزی دچار خسارت شد که شش هزار و ۵۰۰ هکتار با خسارت ۱۰۰ درصد و مابقی ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت ۱۰۶ میلیارد تومان، چهار هزار و ۱۴۰ هکتار از باغات با ۲۵ میلیارد تومان، تلفات دام ۵۲۰ راس، زیرساختی ۷۴۰ مورد با خسارت برآورد شده ۱۱۲ میلیارد تومان و پرورش ماهی با ۲۰ میلیارد تومان خسارت گزارش شد.

وی تصریح  کرد: بیش از ۷۱۰ نقطه بحرانی در بخش کشاورزی استان شناسایی شد.

غریب  افزود: خوشبختانه با آمادگی کامل، بارش‌هایی که از ابتدای سال جدید تاکنون رخ داد را پشت سر گذاشتیم و هیچ‌گونه غافلگیری را برای استان در بر نداشت.

وی بیان داشت: در بارندگی‌های اخیر ۱۲۰ سد استان که سرریز کرده بودند به طور کامل کنترل و تمامی دستگاه‌ها همراهی کردند.

وی بیان داشت: ۱۴ هزار هکتار از اراضی بخش کشاورزی دچار خسارت شد که شش هزار و ۵۰۰ هکتار با خسارت ۱۰۰ درصد و مابقی ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت ۱۰۶ میلیارد تومان، چهار هزار و ۱۴۰ هکتار از باغات با ۲۵ میلیارد تومان، تلفات دام ۵۲۰ راس، زیرساختی ۷۴۰ مورد با خسارت برآورد شده ۱۱۲ میلیارد تومان و پرورش ماهی با ۲۰ میلیارد تومان خسارت گزارش شد.

دکتر غریب افزود: شیلات‌های بخش کشاورزی به دلیل قرار گرفتن در ورودی مسیر آب‌ها و بستر رودخانه‌ها موجب خسارت به ۱۰۹ واحد پرورش ماهی با ظرفیت سه تا چهار هزار تن ماهی شدند.

ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: بسیاری از کانال‌های کشاورزی که دچار خسارت شدند لازم است برای آن‌ها اقداماتی در این خصوص صورت گیرد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۴۶:۲۰

26 Dec 2019