۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۴۱۷۷۱
وزیر راه و شهرسازی در چهارمحال و بختیاری:

اولویت دولت در بحث سیلاب‌ها، جبران خسارات وارد شده به مردم است

وزیر راه و شهرسازی گفت: روستاهایی که به صورت مکرر رانش زمین دارند، باید کوچ داده شوند و اگر این امر در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب شود، توان مصوب شدن آن در وزارتخانه موجود است.
اولویت دولت در بحث سیلاب‌ها، جبران خسارات وارد شده به مردم است
  به گزارش جهانبین نیوز؛ محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی،  20 فروردین‌ماه در سفر به چهارمحال و بختیاری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت: بعد ازگذشت بیش از یک دهه خشکسالی در رحمت نزولات الهی بر روی ما باز شد و الحمدالله ما امروز شاهدیم که تالاب های ما پر آب و سد های ما سر ریز کنن  اگر چه بارش این نزولات آسمانی خسارات زیادی را در بر داشت و تعدادی از هموطنان خود را در این حوادث از دست دادیم و با آن ها نیز هم درد هستیم .

 
اسلامی افزود: حضور بنده در این استان به دستور رئیس جمهور محترم می باشد و با تعامل و مشارکت هماهنگ و یکپارچه از این بحران عبور می کنیم و این بحران ها را به فرصت و این فرصت‌ها را به سازندگی و پیشرفت تبدبل خواهیم کرد
 
اسلامی با بیان اینکه در ایام بارندگی تمام استان‌ها لحظه به لحظه رصد شدند، گفت: همزمان ما در 24 استان و 231 شهرستان و 269 شهر و بیش از پنج هزار روستا درگیر سیل بودیم و تا کنون ما این گستردگیه حوادث غیر مترقبه را نداشته ایم.
 
وی ادامه داد: البته هواشناسی پیش‌بینی و اطلاعیه و اخطاریه لازم را صادر کرد که با درایت استانداران تصمیمات مدیریتی و پیشگیرانه مطلوبی اعمال شد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: زیبایی انقلاب اسلامی با هم بودن زیر یک پرچم و دغدغه مشترک داشتن برای مردم و پیشرفت است.

وی اضافه کرد: اولویت دولت در بحث سیلاب‌ها، جبران خسارات وارد شده به مردم است که بخشی توسط کمک‌‎های بلاعوض و بخشی از طریق تسهیلات ارزان قیمت دارای یارانه از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

اسلامی تصریح کرد: در استان‌هایی که بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی خسارات را جمع‌بندی کرده باشند تکلیف روشن است و منابع آن پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: جبران خسارت در زیرساخت‌ها در جلسه‌ بعدی دولت جمع‌بندی خواهد شد و اقداماتی نیز صورت گرفته است.

اسلامی بیان کرد: تکلیف تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و به ویژه راه و شهرسازی این است که راه‌ها و پل‌ها را باز نگه دارد تا عبور و مرورر مردم ایمن بوده و مسدود نباشد.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی حدود 14 هزار نفر از راهداران که شامل پیمانکاران بخش خصوصی نیز می‌شود با بیش از 10 هزار دستگاه ماشین‌آلات در ایام نوروز بکار گرفت.

اسلامی اظهار کرد: نکته مهم این است که عواملی مانند ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه که موجب خسارت در سیل می‌شود، یکبار برای همیشه خاتمه داده شود و این به ستاد مدیریت بحران مربوط است که دولت نیز به این امر اهتمام دارد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: روستاهایی که به صورت مکرر رانش زمین دارند، باید کوچ داده شوند و در مکانی با ذائقه و فرهنگ خودشان، مساکنی برای آنان احداث شود و اگر این امر در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب شود، توان مصوب شدن آن در وزارتخانه موجود است.

شایان ذکر است: وزیر راه  و شهرسازی از شب گذشته با حضور در چهارمحال و بختیاری از مناطق سیل‌زده استان بازدید کرد تا گزارش  آخرین وضعیت استان را به رئیس جمهور ارائه دهد.

انتهای پیام/1028ج
 
 
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۲:۲۵

27 Dec 2019