۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۴۱۷۶۵
مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاوری چهارمحال و بختیاری خبرداد:

آغازکوچ بهاره کلنی های زنبور عسل استان ازمناطق گرمسیری

مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاوری چهارمحال و بختیاری از آغاز کوچ بهاره زنبورداران همراه با ۸۰ هزار کلنی زنبور عسل از مناطق گرمسیری خوزستان، بوشهر و فارس به مناطق ییلاقی این استان خبر داد.
آغازکوچ بهاره کلنی های زنبور عسل استان ازمناطق گرمسیری
حسن رحمانی مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاوری چهارمحال و بختیاری  در گفت وگو با جهانبین نیوز، تعداد کلنی های زنبور عسل این استان را ۱۵۰ هزار کلنی اعلام کرد و افزود: به دلیل شرایط آب و هوایی مستعد با توجه به بارش های اخیر و به شکوفه نشستن بادامستان های سامان و بن، این کوچ از نیمه نخست فروردین ماه آغاز شده است.
وی یادآور شد: انتقال کلنی زنبورستان ها به مناطق باغی استان در فصل گل و شکوفه، گرده افشانی باغات را موجب خواهد شد.
 
مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: وجود شرایط مستعد آب و هوایی این استان در فصل بهار باعث بهبود رشد جمعیت کلنی ها و تکثیر زنبور می شود.
 
رحمانی، میزان عسل تولیدی استان در سال گذشته را یکهزار و ۲۰۰ تن ذکر کرد و گفت: با توجه به مرغوبیت و کیفیت منحصر به فرد عسل منطقه، بخشی از محصول تولیدی به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
 
وی تصریح کرد: تنها ۲۰ درصد از کلنی های عسل استان زیر پوشش بیمه قرار دارد که احتمال خسارت های سنگین با توجه به حوادث طبیعی، وزش باد، سیلاب دور از انتظار نیست.
 
رحمانی، از پرداخت یارانه دولت برای بیمه هر کندوی عسل برای زنبورداران واجد شرایط خبر داد و تاکید کرد: با توجه به بارش های سیل آسای اخیر، خسارت ناشی از سیلاب به زنبوردان طبق برآورد کارشناسان در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.
 
مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاوری چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از یک هزار و ۲۷۰ بهره بردار در بخش زنبورداری چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۳۴:۵۸

30 Dec 2019