۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۴۱۷۴۲
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری:

بارندگی‌ها به بیش از 2000 واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری آسیب رساند/90 درصد خانه‌های خسارت‌دیده از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز است

سهراب رئیسی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: سر جمع واحدهایی که در بارش‌های اخیر خسارت‌ دیده‌اند، بالغ‌بر ۲ هزار و ۶۷ واحد است که ۹۰ درصد آن‌ها، واحدهایی هستند که به صورت غیرمجاز، بدون مجوز و در حریم رودخانه‌ها احداث شده‌ بودند.
بارندگی‌ها به بیش از 2000 واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری آسیب رساند/90 درصد خانه‌های خسارت‌دیده از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز است
سهراب رئیسی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به تعداد واحدهای مسکونی خسارت‌دیده بر اثر سیل اظهار کرد: سر جمع واحدهایی که در بارش‌های اخیر خسارت‌ دیده‌اند، بالغ‌بر ۲ هزار و ۶۷ واحد است که یک هزار و ۴۱۱ واحد تعمیراتی بوده و ۶۵۶ واحد احداثی است.

وی ادامه داد: بازسازی این واحدها اعتباری بالغ‌بر ۳۱ میلیارد تومان را می‌طلبد‌ که البته این مبلغ با احتساب‌ تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی در روستاها‌ و ۴۰ میلیون تومان برای شهرها می‌باشد‌.

رئیسی با اشاره به اینکه براساس اخباری که اعلام شده مبلغ تسهیلات در روستاها به ۴۰ میلیون تومان و در شهرها به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است اضافه کرد: هنوز ابلاغی در این خصوص نشده اما درحال‌حاضر تسهیلات به همان مبلغ گذشته پرداخت می‌شود‌.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در کنار این تسهیلات هم ارقام‌ و کمک‌های بلاعوضی‌ را دولت در نظر گرفته است که در شهرها ۶ میلیون و در روستاها ۵ میلیون تومان می‌باشد‌.

وی گفت: در روستاها از محل‌های دیگر هم کمک‌ می‌شود، که حدود ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومان است، برای افرادی که تحت پوشش کمیته امداد هستند، کمک‌ها براساس تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد شده پرداخت می‌شود‌.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر دستگاه‌های همکار تا لحظه آخر بازسازی و احداث در کنار مردم هستند و جای نگرانی وجود ندارد تاکید کرد: طبق گزارش‌های دهیاری‌ها و شوراها درخواست مردم خسارت‌دیده در مناطق سیل‌زده جمع‌آوری شد و بعد از آن به بخشداری‌ها تحویل می‌شود.

رئیسی گفت: آمار اعلام شده، ممکن است تغییر پیدا کند و این به معنای آرای متناقض نیست و آمار طبق کار کارشناسی اعلام می‌شود و ممکن است اضافه شود‌.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تخلیه برخی از روستاها در بارش‌های گذشته افزود: برای روستاهای تخلیه شده، سایتی درنظر گرفته شده بود.

وی افزود: از قبل بستر برای جابه‌جایی فراهم بود و اگر این امر صورت می‌گرفت، در محل جدید که فاصله زیادی هم از روستا‌ ندارد این مقدار خسارت ایجاد نمی‌شد‌و ما باز هم ما نسبت به جابه جایی افراد به نقطه جدید اقدام‌ می‌کنیم‌.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در راستای رفاه حال روستائیان، دهیاری‌ها و شوراها می‌توانند با هماهنگی شعبه ما نسبت به تکمیل پرونده روستائیان جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند.

رئیسی یادآور شد: تسهیلات بلندمدت قرض‌الحسنه، عموما با کارمزد چهار درصد و مدت زمان پرداخت ۱۵ ساله هستند و ضمانت‌ها هم به صورت زنجیره‌ای است.

وی ضمن اعلام آمادگی کامل جهت خدمت به مردم در روستاهای این استان ادامه داد: تسهیلات صرفا برای روستاها و شهرهای کوچک نیست و چنانچه واحدی در مرکز استان‌ هم دچار آسیب و خسارت شده است می‌توانند مراجعه کنند‌.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری از فرمانداران، بخشداران و... درخواست کرد امسال را "سال نهضت مقاوم‌سازی و بازسازی واحدهای غیرمقاوم‌ و فرسوده" نامگذاری کنند و در این راستا تلاش مضاعف صورت گیرد چراکه در حال حاضر حدود ۳۰ الی ۴۰ هزار واحد غیر مقاوم‌ فقط در روستاها وجود دارد.

رئیسی ادامه داد: در بارش‌های اخیر ۹۰ درصد واحدهایی که دچار آسیب شدند واحدهایی هستند که به صورت غیرمجاز، بدون مجوز و در حریم رودخانه‌ها احداث شده بودند‌ بنابراین توصیه می‌کنیم به دهیاران‌ که در بخش ساخت‌ و سازها نظارت‌های کافی را انجام دهند‌.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۰:۴۶

30 Dec 2019