۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۱۷۰۳
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خبر داد

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در استان/ مسافران در محل‌های امن مستقر شوند

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود سامانه بارشی از عصر روز گذشته به این استان افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید (بیش از 100 کیلومتر بر ساعت)، بارش رگباری و سیل‌آسا و رعد و برق و در برخی مناطق بارش تگرگ و در نقاط مرتفع، بارش برف و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.
وقوع بارش‌های سیل‌آسا در استان/ مسافران در محل‌های امن مستقر شوند
شاهرخ پارسا مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: با تقویت فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت دوشنبه در سطح استان وزش بادهای لحظه‌ای شدید و موقت (بیش از 120 کیلومتر بر ساعت)، بارش رگباری و سیل‌آسا (بارش‌های نقطه‌ای در برخی نقاط به بیش از 150میلی‌متر برآورد می‌شود)، رعد و برق، در برخی مناطق بارش تگرگ و در نقاط مرتفع بارش برف و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش‌ها از بعدازظهر یک شنبه تا عصر دوشنبه و برای نیمه غربی و بخش‌های جنوبی استان (کوهرنگ، اردل، لردگان، فارسان و کیار و بخش‌هایی از شهرکرد و بروجن) می‌باشد.

پارسا گفت: از عصر دوشنبه به تدریج از شدت ناپایداری‌های این سامانه کاسته می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این مدت با توجه به بارش برف، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید افقی، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر انتظار می‌رود افزود: با توجه به سیلطآسا بودن بارش‌ها، اشباع خاک (در اثر بارش‌های سامانه قبلی)، بالا بودن دبی پایه رودخانه‌ها و ذوب برف‌های موجود، آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها، رانش زمین و ریزش کوه پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش دما، احتمال سقوط بهمن در مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه از عصر دوشنبه وزش باد پیش‌بینی می‌شود ادامه داد: گلخانه‌داران نسبت به استحکام سازه‌های گلخانه‌ها اقدام نمایند.

وی یادآور شد: هم‌چنین شهروندان
از استقرار و پارک خودرو در کنار ساختمان‌های نیمهطکاره و درختان شکسته خودداری کنند و نسبت به تثبیت اشیای معلق و رها شده در بالکن‌ها و پشت‌بام‌ها اقدام نمایند.

پارسا گفت: رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی و برف‌گیر استان را دارند، تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند.

وی افزود: در این مدت از مسافرت‌های غیر ضروری خودداری شود و گردشگران و مسافران نوروزی، در مکان‌های امن و به دور از رودخانه‌ها و مسیل‌ها مستقر شوند.

پارسا تاکید کرد: شیلات‌داران، جهت تنظیم آب استخرهای پرورش ماهی تمهیدات لازم را بکار گیرند و عشایر و دامداران از استقرار در ارتفاعات به سبب احتمال رخداد صاعقه خودداری نمایند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۹:۴۱

30 Dec 2019