۰
plusresetminus
یکی از ابزارهای بسیار مهم رونق تولید، توسعه گردشگری است. رونق تولید باعث افزایش درآمد ملی و اشتغال می‌شود یعنی همان کاری که توسعه گردشگری انجام می دهد.
توسعه صنعت گردشگری راهی برای اشتغال زایی / کمبود امکانات در چشمه زنه گردشگران را معترض کرد
به گزارش جهانبین نیوز، رهبر معظم انقلاب طی بیش از یک دهه گذشته در شعارهای سالانه به مباحث اقتصادی و رفاهی توجه ویژه‌ای داشته‌اند و مسئولان ما اگر به این شعار ها توجه داشته باشند به راحتی می توان از این وضعیت اقتصادی نجات پیدا کرد.

یکی از ابزارهای بسیار مهم رونق تولید، توسعه گردشگری است. رونق تولید باعث افزایش درآمد ملی و اشتغال می‌شود یعنی همان کاری که توسعه گردشگری انجام می دهد.

امروزه گردشگری به عنوان صنعتی پویا با ویژگی های توسعه مدارانه خود و پدیده ای برآمده از توسعه همه جانبه و نوآوری ها در دنیای مدرن، بخش مهمی از فعالیت های تولیدی را در جهان روبه رشد به خود اختصاص داده است.

بام ایران ، بهشت گمشده گردشگری
چهارمحال و بختیاری معروف به بام ایران دارای بیشترین ارتفاع از سطح دریاست و سرچشمه رودخانه های بزرگی چون زاینده رود و کارون به شمار می رود. این استان دارای جاذبه های طبیعی بیشماری از جمله رودخانه ها، آبشارها، چشمه ها، باغات میوه، جنگل ها و غارهاست که این منطقه را به یکی از بکرترین مناطق گردشگری کشور تبدیل کرده است و مسافران و گردشگران نوروزی با سفر به این استان می توانند تجربه شیرینی از آرامش بهاری را در دامان طبیعت بکر و زیبای این استان کسب کنند.

هفشجان، شهر هزارچشمه
هفشجان، شهری است باستانی در استان چهارمحال و بختیاری که در بخش مرکزی و ۱۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان شهرکرد و در دامنه‌ی «رشته کوه جهان‌بین» قرار گرفته است. باستان‌شناسان پیشینه‌ی این شهر را به دوران نوسنگی نسبت می‌دهند و معتقدند که این سرزمین تا اواخر حکومت صفویه به عنوان یکی از مراکز مهم و قابل توجه در منطقه‌ی چهارمحال و بختیاری بوده است.

چشمه زنه هفشجان
یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی در  هفشجان، «منطقه‌ي گردشگری چشمه زنه» است که در فاصله‌ی دو کیلومتری از این شهر، ۲۰ کیلومتری از شهرکرد و در دامنه‌ی رشته کوه جهان‌بین قرار گرفته است. طبیعتی چشم‌نواز با دیدنی‌های منحصربه فرد و چشم‌گیر که نظر هر مسافر و تماشاگری را به خود جلب می‌سازد. این منطقه‌ی گردشگری، به آب معدنی و گل‌های لاله‌ی واژگون نیز در سراسر ایران و جهان شهرت دارد.






منطقه گردشگری چشمه زنه با دارا بودن جاذبه های طبیعی پذیرای تعداد بسیار زیادی گردشگر می باشد این درحالی است که یکی از مهم ترین مشکلات این منطقه کمبود سرویس بهداشتی، امکانات خدماتی ، رفاهی وگردشگری  است. کمبودهایی که گردشگران  از آن گله مند بودند


 یکی از گردشگران در این منطقه در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار داشت :سرویس بهداشتی های  این منطقه در حال حاضر  جوابگوی خیل مسافران در روزهای تعطیل نیست

کمبود امکانات، نحوه خدمات رسانی نامطلوب ، کمبود سرویس های بهداشتی و مشکلات نظافت در این منطقه قطعا فرصت های درآمدزایی در این منطقه را ازبین خواهد برد فلذا مسئولین شهر بایستی تمهیدات ویژه ای برای جذب گردشگر و تبدیل این منطقه به منطقه نمونه گردشگری بیاندیشند..

یکی از گردشگران که از قزوین  به این منطقه آمده در گفتگوبا خبرنگار جهانبین نیوز اذعان داشت: این مکان همه فاکتورهای طبیعی برای گردشگری را دارد ولی متاسفانه سرمایه گذاری درخوری که بتواند در تمام سال گردشگر رابه این منطقه جذب کند در در آن صورت نگرفته است .

حامد فروزنده شهردار هفشجان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار داشت:  چشمه زنه یکی  از مناطق زيبا و جذاب گردشگري شهر هفشجان و در دامنه‌ی رشته کوه جهان‌بین قرار گرفته است .

وی در ادامه اذعان داشت: به منظور رفاه حال گردشگران در این منطقه حدود 50 آلاچیق و تعداد 120 سکو  ایجاد شده است.

فروزنده با اشاره به اینکه  مرحله تکمیل آلاچیق ، امکانات خدماتی و رفاهی، روشنایی منطقه گردشگری چشمه زنه انجام شده است بیان داشت:  در نقاط مختلف گردشگاه چشمه زنه پارکینگ  هایی پیش بینی شده است که مسافرین محترم می توانند از آنها استفاده کنند.

کوه جهانبین
فروزنده یکی دیگر  از جاذبه‌های گردشگری طبیعی هفشجان را  «کوه جهان‌ بین» عنوان و اظهار داشت : کوه جهانبین در  غرب  هفشجان  قرار دارد،  حضور غارهای عمیق و زیبا، صخره‌های رفیع، دامنه‌های سرسبز و تماشایی در شمال شرقی، همچنین قله‌ی بسیار زیبای «نای هفشجان» که قله‌ی مرکزی و از کم‌نظیرترین و منظم‌ترین قله‌های کشور نیز محسوب می‌شود، این منطقه  را بسیار زیبا و طبیعتش را بسیار دلنواز و تماشایی کرده است.



فروزنده با اشاره به روز سیزده فروردین«سیزده به در» اذعان داشت:با توجه به جمعیتی که برای گذراندن تعطیلات سیزدهم فروردین در این منطقه گردشگری حضور پیدا می کنند وبه جهت رفاه حال گردشگران در این ایام علاوه بر سرویس های بهداشتی  گردشگاه چشمه زنه سرویس های بهداشتی سیار نیز مستقر خواهد شد.

به گزارش جهانبین نیوز، شهردار وقت و سابق و سازمان گردشگری علی رغم تلاش هایی که برای گردشگری چشمه زنه  انجام داده اند اما بازهم جای خالی بسیاری از  موارد ریز و درشت به وضوح دیده می شود آن ها می توانند طرح های زیبا تری را در این منطقه گردشگری از جمله زدن تله کابین ، رستوران ، و ... پیاده کنند وحتی با گرفتن مبلغ بسیار اندک از گردشگران می توانند در آمد زایی کرده و از آن درآمد خرج خود این منطقه کنند.

شاید که در آینده شاهد توسعه این منطقه زیبا شویم.

انتهای پیام/

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۱:۱۷

27 Dec 2019