۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۴۱۶۷۱
در بارش های اخیر:

حوزه کشاورزی و عشایری چهارمحال و بختیاری 120 میلیارد تومان خسارت دید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در توده بارشی اخیر در بخش کشاورزی 115 میلیارد تومان و درحوزه عشایری پنج میلیارد تومان خسارت وارد شده است.
حوزه کشاورزی و عشایری چهارمحال و بختیاری 120 میلیارد تومان خسارت دید
به گزارش جهانبین نیوز؛ ذبیح‌الله غریب در خصوص خسارت وارده را به بخش کشاورزی اظهار کرد: بهره‌برداران بخش کشاورزی در مقابله با سیل به واسطه اطلاع رسانی به موقع  یک آمادگی کامل داشتند. 
 
وی افزود: کارشناسان از محل‌های سدهای آبخیزداری و کشاورزی سرکشی کرده و سدهای مخزنی دره باد سورشجان، خلک، نصیراباد کوهرنگ، مرغملک، بیدکان و هرچگان را بررسی و سرریزها ودریچه‌های خروجی و مسیر کانال‌های زهکش باز شدند. 
 
غریب در خصوص پیگیری مستمر گزارش ازشهرستانها مبنی بروضعیت سدهای مخزنی گفت: تاکنون با توجه به اقدامات و تدابیر لحاظ شده تمام سدها سالم بوده و مشکل خاصی وجود ندارد. 
 
وی ادامه داد: در توده بارشی اخیر به ۳۲واحد پرورش آبزیان بین ۲۰تا۱۰۰ درصد خسارت وارد شده است و در مجموع بیشترین خسارات مربوط به زیر ساخت‌ها ازجمله کانال‌های آبرسانی پمپاژها، قنوات و آبگیری تعدادی واحدهای دام و طیور بوده است که خسارت وارد شده بالغ بر۱۱۵میلیارد تومان است. 
 
غریب تصریح کرد: به حوزه عشایری نیز پنج میلیارد تومان خسارت وارد شده است. 
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: ازمهمترین اولویت‌ها لایروبی کانال‌ها، قنوات و تامین لوله به منظور انتقال آب به اراضی کشاورزی که به مجاری آب آن‌ها خسارت جدی وارد شده، است. 
 
وی گفت: به همت نیروهای سازمان جهادکشاورزی و فرمانداری فارسان و هلال احمر یک  واحد پرورش گاوشیری، یک واحد پرورش آبزیان و یک واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان فارسان که در محاصره کامل سیل قرار گرفته بودند با کمک‌ از دستگاهای راهسازی و امدادی به طور کامل نجات یافتند و شرایط را به صورت عادی در آوردند. 
 

انتهای پیام /1028ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۸:۵۳

30 Dec 2019