کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری:

خروج سامانه بارشی از اواخر وقت امروز/ آغاز فعالیت سامانه جدید از یک‌شنبه در استان

6 فروردين 1398 ساعت 14:48

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز در استان فعال است و به تدریج از سطح استان خارج می‌شود.


شاهرخ پارسا مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: از روز یکشنبه هوای استان در دامنه فعالیت این سامانه بارشی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این مدت و تا ساعت ۱۰ و نیم کوهرنگ با ۲۵۳ میلی‌متر بیشترین بارش‌ها را داشته افزود: در این مدت بارش ۵۲ میلی‌متری برای شهرکرد، ۶۶ میلی‌متری برای سامان،  ۷۸ میلی‌متری برای فارسان، ۸۳ میلی‌متری برای بروجن، ۶۴ میلی‌متری برای اردل، ۱۵۳ میلی‌متری برای لردگان، ۵۹ میلی‌متری برای بن، ۷۱ میلی‌متری برای سورشجان، ۱۶۰ میلی‌متری برای دوآب صمصامی، ۱۰۳ میلی‌متری برای شلمزار، ۱۱۳ میلی‌پتری برای مالخلیفه و ۵۰ میلی‌متری برای فرخشهر به ثبت رسیده است.

پارسا با بیان اینکه براساس نقشه‌های هواشناسی این سامانه تا اواخر وقت امروز در استان  فعال است و به تدریج از سطح استان خارج می‌شود ادامه داد: طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه پدیده قابل ملاحظه‌ای برای استان پیش‌بینی نمی‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: روز جمعه شاهد عبور سامانه کم‌دامنه و ضعیفی در استان خواهیم بود که منجر به بارش‌های خفیفی می‌شود.

پارسا با اشاره به ورود سامانه بارشی دیگری از روز یک‌شنبه به استان ادامه داد: به دلیل تغییر الگوهای بهاری میزان گستردگی این سامانه به‌طور قطعی قابل پیش‌بینی نیست.

وی با تاکید بر اینکه خشکسالی‌ها در کشور تمام نشده اضافه کرد: در شرایط آب و هوایی فعلی یا بارش نداریم و گرفتار خشکسالی هستیم و یا مانند سامانه اخیر شاهد فعالیت سامانه‌های سیل‌آسا هستیم.

وی گفت: باروری ابرها به هیچ‌عنوان صورت نگرفته و وقوع بارش‌های اینچنینی از ۲۸ اسفندماه پیش‌بینی شده بود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 41668

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41668/خروج-سامانه-بارشی-اواخر-وقت-امروز-آغاز-فعالیت-جدید-یک-شنبه-استان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir