۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۴۱۶۵۹
استاندار چهارمحال و بختیاری:

شرایط رودخانه های کارون و زاینده رود طغیانی است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به میزان شدید بارش در شهرستان های این استان، شرایط رودخانه های کارون و زاینده رود طغیانی و سیلابی می باشد.
شرایط رودخانه های کارون و زاینده رود طغیانی است
به گزارش جهانبین نیوز، اقبال عباسی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در شهرستان کوهرنگ گفت: میزان بارش برای استان بین 200تا 400میلیمتر در روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش بینی شده بود که اکنون میزان بارش در کوهرنگ به 250میلیمتر رسیده است.

به گفته وی، بارش باران و وجود برف 3متری در ارتفاعات باعث ذوب شدن برف انباشته شده در کوهرنگ شد و باران و برف ذوب شده به رودخانه های استان سرازیر شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش های روز دوشنبه در این استان میزان خروجی آب رودخانه های سرچشمه کارون به سمت خوزستان را 4 هزار مترمکعب برآورد کرد.

عباسی میزان ورودی آب به زاینده رود در چهارمحال و بختیاری را 250مترمکعب در ثانیه عنوان کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در پی این بارشها تاکنون 7 پل جاده های اصلی این استان به زیر آب رفته است و نزدیک به ده ها پل در جاده های روستایی و فرعی استان نیز به زیر آب رفت.

عباسی اعلام کرد:به دلیل بروز سیلاب در سطح جاده ها 100روستا با مشکل تردد مواجه شده است و ساکنان 30 روستا نیز تخلیه شده اند که سکنه روستاهای در معرض خطر سیلاب به مناطق امن هدایت و در مساجد، مدارس یا امکان ورزشی اسکان داده شده اند.

به گفته وی، میزان خسارت اولیه موج نخست سیلاب در چهارمحال و بختیاری یک هزار و 500میلیارد ریال برآورد شده است.

عباسی ادامه داد: سیلاب در این استان تاکنون خسارت جانی نداشته است و تمام تلاش ستاد مدیریت بحران حفظ جان مردم است.

بدنبال هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران، ذوب برف ها و سقوط بهمن طی 2 روز آینده و احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب، شورای هماهنگی مدیریت بحران با دستور استاندار چهارمحال و بختیاری به حالت آماده باش کامل درآمد.

براساس پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری هوای استان از روز دوشنبه در دامنه فعالیت یک سامانه پربارش قرار گرفت و انتظار می رود بارش های سیل آسا به صورت برف و باران به همراه وزش باد به نسبت شدید و رعد و برق در سطح سطح استان رخ دهد.

شدت بارش ها در نواحی غربی و جنوب مانند شهرستان های کوهرنگ، کیار، اردل و لردگان در روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش بینی می شود.

با توجه به بارش برف در مناطق کوهستانی چهارمحال و بختیاری و لغزندگی های ناشی از آن و با توجه به افزایش دما و ذوب برف، احتمال طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در استان پیش بینی می شود.

انتهای پیام/1028ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۴۰:۴۲

17 Jan 2020