۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۴۱۶۵۶
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان ، کوهرنگ ، کیار و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی:

سیلاب خسارت فراوانی به شهرستان کوهرنگ وارد کرد

نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان ، کوهرنگ ، کیار و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی گفت: سیلاب روز دوشنبه خسارات فراوانی به این شهرستان کوهرنگ وارد کرده است.
سیلاب خسارت فراوانی به شهرستان کوهرنگ وارد کرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی کاظمی باباحیدری،نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان ، کوهرنگ ، کیار و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی گفت: سیلاب روز دوشنبه خسارات فراوانی به این شهرستان کوهرنگ وارد کرده است.

وی افزود: این خسارت ها در بخش های زیرساختی ، جاده ها ، مزارع ، پل ها ، مزارع پرورش ماهی و سایر بخشهای دیگر است.

به گفته وی، بیشترین میزان بارندگی در شهرستان کوهرنگ از یکشنبه شب تا روز دوشنبه 150میلیمتر گزارش شده است که براثر این بارش جاده های ارتباطی بیش از یکصد روستا در شهرستان کوهرنگ با مشکل تردد مواجه است.

کاظمی اظهار داشت : در این بین ارتباط جاده ای 20 روستا در شهرستان کوهرنگ بدتر از سایر روستاهاست و برخی از این روستاها ارتباط آنها با مرکز و بخش قطع شده است.

به گفته وی، یکی از روستاها از سکنه خالی شده است و تعدادی از روستاها نیز بخشی از سکنه آنها به مناطق امن تر هدایت شده اند.
 
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان ، کوهرنگ ، کیار و دهستان دستگرد گفت:3 پل مهم ارتباطی در این حوزه از جمله شهریاری ، چمن گلی در کوهرنگ و یک پل در فارسان در پی بارش های اخیر به زیر آب رفته است.

وی به استقرار گروه های مدیریت بحران و امداد و نجات در این شهرستان اشاره کرد و گفت: مدیریت بحران به ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری در کوهرنگ برگزار شد و تیم های مدیریت امداد و بحران آمادگی لازم را دارند و جای قدردانی این فعالان عرصه امداد و مدیریت بحران است.

کاظمی از مردم و مسافران و عشایر درخواست کرد از تردد در کنار رودخانه ها و از ایستادن در کنار جاده ها به دلیل احتمال سقوط بهمن خودداری کنند.
وی از سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان درخواست کرد تا اقلام غذایی و بهداشتی و پوشاک را برای احتمال وقوع سیلاب های تندتر برای مردم این شهرستان ها اتخاذ کنند.

به گفته وی، خوشبختانه سیلاب روز دوشنبه در این استان خسارت جانی نداشته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز میزان خسارت ابتدایی ناشی از سیلاب دوشنبه را بیش از یک هزار میلیارد ریال برآورد کرد.

اقبال عباسی اظهار داشت : 7 پل در جاده های اصلی ، 10 پل در جاده ها فرعی ، دهها مزرعه پرورش ماهی به زیر آب رفت و یک روستا دچار رانش زمین شد.

بدنبال هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران، ذوب برف ها و سقوط بهمن طی 2 روز آینده و احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب، شورای هماهنگی مدیریت بحران با دستور استاندار چهارمحال و بختیاری به حالت آماده باش کامل درآمد.

براساس پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری هوای استان از روز دوشنبه در دامنه فعالیت یک سامانه پربارش قرار گرفت و انتظار می رود بارش های سیل آسا به صورت برف و باران به همراه وزش باد به نسبت شدید و رعد و برق در سطح سطح استان رخ دهد.

شدت بارش ها در نواحی غربی و جنوب مانند شهرستان های کوهرنگ، کیار، اردل و لردگان در روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش بینی می شود.

با توجه به بارش برف در مناطق کوهستانی چهارمحال و بختیاری و لغزندگی های ناشی از آن و با توجه به افزایش دما و ذوب برف، احتمال طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در استان پیش بینی می شود.

انتهای پیام/1028ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۱۴:۵۷

27 Dec 2019