۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۴۱۶۲۶
هشدار هواشناسی درباره ناپایداری‌های جوی/

سامانه بارشی از روز یک شنبه وارد چهارمحال و بختیاری می شود

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه به استان، افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید (بیش از 80 کیلومتر بر ساعت)، رگبار و رعد و برق شدید و در مناطق مرتفع بارش برف و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.
سامانه بارشی از روز یک شنبه وارد چهارمحال و بختیاری می شود
مهرداد قطره مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد:  با ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه به استان، افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید (بیش از 80 کیلومتر بر ساعت)، رگبار و رعد و برق شدید و در مناطق مرتفع بارش برف و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود

وی تصریح کرد:  از اواخر وقت یک‌شنبه تا اواسط روز سه‌‌شنبه برای تمامی مناطق استان، به‌ویژه برای نیمه غربی (کوهرنگ، اردل، لردگان، فارسان و کیار) بارش‌های سیل‌آسا پیش‌بینی می‌شود.

قطره ادامه داد: در این مدت باتوجه به بارش برف، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید افقی، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر انتظار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به بارش باران و ذوب برف‌های موجود، آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

قطره بیان داشت:  با توجه به افزایش دما، احتمال سقوط بهمن در مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی اذعان داشت:  رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی و برف‌گیر استان را دارند، تجهیزات ایمنی همراه داشته باشند و گردشگران و مسافران نوروزی، در مکان‌های امن و به دور از رودخانه‌ها و مسیل‌ها مستقر شوند.

قطره یادآور شد:  شیلات‌داران برای تنظیم آب استخرهای پرورش ماهی تمهیدات لازم را بکار گیرند و عشایر و دامداران از استقرار در ارتفاعات به سبب احتمال رخداد صاعقه خودداری کنند.

انتهای پیام/1020ج

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۳۲:۴۵

27 Dec 2019