۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۴۱۶۱۶
نماز جمعه لردگان:

رونق توليد ايستادگي و رسيدن به خودکفايي و بي نيازي در برابر بيگانگان است

امام جمعه لردگان: نامگذاري سال ۹۸ به نام «رونق توليد» توسط مقام معظم رهبري را با اهدافي از قبيل ايستادگي و رسيدن به خودکفايي و بي نيازي در برابر بيگانگان دانستند.
رونق توليد ايستادگي و رسيدن به خودکفايي و بي نيازي در برابر بيگانگان است
به گزارش جهانبین نیوز؛ خطبه هاي نماز جمعه اين هفته به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمين سيد مهدي تاج زاده امام جمعه شهرستان لردگان برگزار شد.

 وي در خطبه اول، خود و نمازگزاران را به تقواي الهي دعوت کرد و نشانه هاي تقوا را در مرتبه اول پرهيز از گناه و انس با قرآن و عمل به قرآن و پرهيز از اسراف در مراتب بعدي دانستند.

 ايشان در ادامه جايگاه نوروز را از ديدگاه روايات و فرموده امام صادق عليه السلام بيان کردند و عنوان دانستند: بنابر فرموده امام صادق عليه السلام نوروز روزي است که کشتي نوح فرود آمد و ياران را نجات داد و نوروز روزي است که در آن حضرت ابراهيم عليه السلام بتها را از خانه خدا بيرون ريخت، و نوروز روزي است که فرج آقا امام زمان عجل الله در آن واقع شده است.
 
وي افزود: نوروز روز شادماني و روز عبادت به درگاه خداوند متعال است پس بايد از خرافه پرستي و بدعت هاي غير ديني و شرعي پرهيز کنيم.

 وي گفت: نوروز روزي است که گناه و نافرماني نبايد در آن باشد تا عيد واقعي براي ما قلمداد شود در نوروز و عيد مي بايست آشتي با خدا و آشتي با مردم را سرلوحه کار خود قرار دهيم.
تاج زاد، همزماني عيد نوروز با ماه مبارک رجب را به فال نيک گرفته اند و مردم را به نهايت استفاده از ايام سفارش کردند.
 
در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته امام جمعه لردگان با اشاره به حديثي از امام علي عليه السلام گفت: بنابر فرموده امام علي عليه السلام ترک گناه و پرهيز از محرمات را تقواي واقعي دانستند.
 
وي، نامگذاري سال ۹۸ به نام رونق توليد توسط مقام معظم رهبري و فلسفه اين نامگذاري ها مطلبي را عنوان دانستند و ايشان فلسفه اين نامگذاري را توسط مقام معظم رهبري با اهدافي از قبيل ايستادگي و رسيدن به خودکفايي و بي نيازي در برابر بيگانگان دانستند و استقلال و اشتغال و شکوفايي اقتصاد و بالا رفتن ارزش پول ملي را در سايه رونق توليد و عمل به آن دانستند.
 
خطيب جمعه لردگان در ادامه افزود: دولت، مجلس و مردم را به برطرف نمودن واقعي موانع توليد توصعه نمودند و خواستار رفع مشکلات معيشتي مردم شدند.

 ايشان همچنين به واقعه فيضيه و قتل عام توسط رژيم سفاک شاهنشاهي اشاره کردند.
 وي همچنين سالروز رحلت حضرت زينب سلام الله عليها را محضر نمازگزاران تسليت عرض نموده و مردم را به بهره مندي در ايام ماه مبارک رجب دعوت کردند و در پايان سالروز عمليات فتح المبين را گرامي دانستند و بر روان پاک رزمندگان اسلام درود فرستادند.
 
انتهاي پيام/630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۵۶:۳۳

27 Dec 2019