۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۴۱۵۹۵

برنامه جامع مدیریت زیست بوم تالاب گندمان چهارمحال و بختیاری نهایی شد

گام نهایی تدوین برنامه جامع مدیریت زیست بوم تالاب گندمان در طرح حفاظت از تالاب های ایران برداشته شد.
برنامه جامع مدیریت زیست بوم تالاب گندمان چهارمحال و بختیاری نهایی شد
شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد:  در گام نخست تحلیل ذینفعان تالاب مورد بررسی قرار گرفت، در گام دوم تهدیدات و مشکلات تالاب گندمان شناسایی، در گام سوم درخت مشکلات ترسیم و راه کارهای مقابله با آنها در پیش نویس اولیه تدوین، در گام چهارم پروتکل پایش تالاب در سه سطح، آب و خاک، تنوع زیستی و معیشت جوامع محلی تدوین و در گام نهایی این طرح، زون بندی و پهنه بندی حوزه تالاب گندمان مشخص که در این پهنه بندی مناطق با حساسیت بسیار زیاد، زیاد، متوسط، کم و بسیار کم تعیین شد.

شهرام احمدی اظهار داشت: در این گام دلیل حساسیت و کارکرد هر زون با دستگاه متولی آن مشخص و این طرح نهایی جامع پس از تدوین و رفع نواقص
 و کارشناسیهای لازم جهت تأیید به شورای برنامه ریزی استان ارسال خواهد شد.


وی عنوان کرد: با برگزاری این کارگاه مشورتی برنامه تدوین شده جامع مدیریت زیست بوم تالاب گندمان در این گام پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان در سال آینده به مرحله اجرا در خواهد آمد و این میراث الهی با چشم انداز 25 ساله تعریف شده هرچه بهتر مدیریت خواهد شد.  

احمدی در پایان با اشاره به اقدامات حفاظت محیط زیست برای احیای تالاب گندمان، بر اهمیت حفظ تالاب ها در زندگی و محیط زیست تأکید داشت و تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری تنها استانی در کشور است که پیشگام تهیه تدوین برنامه جامع تالاب های چغاخور و گندمان را دارد که تالاب بین المللی چغاخور در فاز اجرا و تالاب گندمان در فاز تصویب برنامه قراردارد.

گفتنی است: تالاب گندمان با حدود 1070 هکتار وسعت در فاصله 60 کیلومتری شهرکرد در شهرستان بروجن قرار دارد. این تالاب جزء 10 تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهمترین زیستگاههای جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم گذاری پرندگان مهاجر به شمار می رود که در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی(لندن-1352) به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۵۴:۵۴

26 Dec 2019