کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه شهرکرد:

مسئولین کرامت و شخصیت مردم را حفظ کنند/بی‌تدبیری مسؤولان موجب ایجاد صف‌های طولانی جهت دریافت کالا و خدمات در استان شده

24 اسفند 1397 ساعت 15:32

امام جمعه شهرکرد گفت: هنگام توزیع کالا مراقب کرامت و شخصیت مردم باشید. حضور مردم در صف‌های طولانی و بازگشت دست خالی آنها به منزل درست نیست و نیاز به تدبیر دارد تا کرامت و شخصیت مردم حفظ شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛  حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهرامروز جمعه ۲۴ اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با توصیه مسلمانان به تقوا بیان کرد: قرآن تلاش می‌کند که نگاه توحیدی ما را قوت بخشد و ما را پایبند به توحید و یگانه‌پرستی کند.
 
وی  با اشاره به اینکه قرآن آیات فراوانی در رابطه با یگانه‌پرستی دارد ادامه داد: در این سوره آیاتی وجود دارد که انسان با کمک تفکر و تأمل می‌تواند به یگانه‌پرستی برسد و این دعوت به خداپرستی اجباری نیست بلکه قدرت فکری و عقلانی انسانها را زنده می‌کند تا انسان ‌ها نگاه توحیدی خود را تقویت کنند.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم خدمت بی‌منت و سریع مسؤولان به مردم چهارمحال و بختیاری، گفت: گاهی برخی از حوادث طبیعی مانند سیل برای مردم مشکلاتی را ایجاد می‌کند، می‌طلبد مسؤولان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مطالبات مردم رسیدگی کنند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: مسؤولان اجازه ندهند امید در دل مردم کمرنگ شود، شاهد بودیم پل روستای مردم مرادآباد در دوماه گذشته بر اثر سیل تخریب شده بود، اما هنوز اقدامی برای حل مشکل این روستا صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: پس از حضور در این روستا با مشکلات متعدد مردم این روستا از نزدیک آشنا شدیم، مردم این روستا حتی امکان دسترسی به شبکه تلویزیونی هم نداشتند.

نکونام در ادامه با انتقاد از روند توزیع کالا در چهارمحال و بختیاری، تاکید کرد: بی‌تدبیری مسؤولان موجب ایجاد صف‌های طولانی جهت دریافت کالا و خدمات در استان شده، حضور مردم در صف‌های طولانی و بازگشت دست خالی آنها به منزل درست نیست و نیاز به تدبیر دارد تا کرامت و شخصیت مردم حفظ شود.مسئولان مراقب باشید مردم تحقیر نشوند.

خطیب نمازجمعه شهرکرد با اشاره به روزهای پایانی و چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: اجازه ندهیم رسومات غلط و بی‌پایه در این روزها مشکل‌آفرین شود و باید تلاش کنیم در سال نو گردشگری موجب ارتقای اقتصادی، اخلاقی و فرهنگی در استان شود.

وی با بیان اینکه حق‌طلبی به سادگی امکانپذیر نیست، گفت: دشمن زمانی‌که می‌بیند ما فعال هستیم مدام در تلاش است با تهدید، عربده و تحریم مانع اجازه ندهد این حق‌طلبی به نتیجه برسد.

نکونام در خصوص مصادف شدن ایام اعتکاف با نوروز، عنوان کرد: اعتکاف امسال یک عرصه هنرنمایی برای کسانی است که به لذت‌های دنیوی پشت‌پا بزنند و در خانه خدا معتکف شوند و آن‌هایی که به‌خاطر برخی عذرها نمی‌توانند در این مراسم معنوی شرکت کنند‌، می‌توانند به‌عنوان حامی از ثواب اعتکاف بهره‌مند شوند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه قدرت ایمان نیاز جامعه جهت ایستادگی در برابر حوادث و مشکلات است، افزود: این قدرت ایمانی از اعتکاف و عبادت به دست می‌آید و باید تلاش کنیم تا جوانان و نوجوانان را جهت خودسازی به سمت این مراسم معنوی سوق دهیم.

نکونام تاکید کرد: شرایط حضور معتکفین در مساجد فراهم شده است و جوانان در آیین اعتکاف هر ساله حضوری چشمگیر دارند.

انتهای پیام/1028ج

 


کد مطلب: 41579

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41579/مسئولین-کرامت-شخصیت-مردم-حفظ-کنند-بی-تدبیری-مسؤولان-موجب-ایجاد-صف-های-طولانی-جهت-دریافت-کالا-خدمات-استان-شده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir