کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در خطبه هاي نمازجمعه لردگان مطرح شد:

ضرورت کمک به فقرا و نيازمندان در آستانه عيد نوروز

24 اسفند 1397 ساعت 14:35

امام جمعه موقت لردگان با اشاره به ايام پاياني سال و آغاز سال جديد گفت: بياييد در اين ايام دست به دست هم بدهيم و به هر نحوي که مي‌توانيم به افراد نيازمند کمک کنيم تا آنها نيز با لباس‌هاي نو و شادمان بر سفره عيد در خانه خود بنشينند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ خطبه هاي نماز جمعه اين هفته در لردگان به  امامت حجت الاسلام حسين قاسم پور امام جمعه موقت لردگان برگزار شد ايشان در ابتداي خطبه اول، خود و نمازگزاران را به تقواي الهي دعوت نمودند و عنوان داشتند: خداوند کساني را که تقواي الهي پيشه کنند زندگي اش را ضمانت مي کند.
 
وي در ادامه ياد و خاطره شهداي گرانقدر که امروز امنيت آسايش و آرامش ما مديون خون پاک آنها است  را گرامي داشتند.
 
قاسم پور،به هفته منابع طبيعي و روز درختکاري اشاره کرد و مردم را  به کاشت درخت و به زراعت مستمر تشويق و ترغيب و سفارش کردند.

حجت الاسلام قاسم پور فرهنگ محافظت از جنگل‌ها و منابع طبيعي را خواستار شد  و فضاي سبز را باعث نزولات جوي دانست و عدم وجود آنها را مانع نزولات برشمرد.
 
 ايشان در ادامه ميلاد باسعادت امامين شرفين حضرت امام جواد عليه السلام و مولا امام علي عليه السلام را تبريک و تهنيت عرض نمود و خاطرنشان کرد اوصاف و شخصيت وجودي امام علي (ع) چنانچه همه ي درختان قلم  و همه ي درياها مرکب شوند از برشمردن اوصاف آن امام همام عاجزخواهند بود.
 
وي به عبارت هاي خالصانه و خاضعانه مولا اشاره کرد و گفت: حضرت علي (ع) غرق در ذات الهي بود و  عدالتش بي بديل و مثال زدني است آنجا که در حفظ بيت المال حتي نزديکان خود را از سهم بيشتر نهي مي‌کنند.
 
 حجت الاسلام قاسم پور در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته  به مناسبت آغاز ايام بيض و ايام اعتکاف به شب زنده‌داري و عبادت هاي خالصانه در ماه مبارک رجب اشاره کرد و از مومنين و معتکفين خواستار برپايي عبادت هاي خالصانه به درگاه خداوند باري تعالي شدند.
 
امام جمعه موقت لردگان به روز ملي شدن صنعت نفت نيز اشاراتي نيز داشتند.

ايشان در ادامه خطبه دوم با آغاز سال نو شمسي اشاره کردند و مردم را به پرهيز از تجمل گرايي و اسراف دعوت کردند و خاطرنشان کردند: اين ايام عيد نوروز را با جشن هاي در خور شان  و احياي صله رحم برپا داريد و در اين ايام مستمندان و ضعفا را نبايد فراموش کرد چرا که دستگيري از مستمندان، جلب رضاي خداوند سبحان است.
 
وي در ادامه اصناف را به رعايت انصاف و دستگيري از مردم سفارش کردند.
 
امام جمعه موقت لردگان در پايان نيز به انتصاب حضرت آيت الله رئيسي رياست  قوه قضاييه اشاره کردند و از ايشان خواستار شدند در اين قوه، مبارزه جدي با فساد، رانت خوار و بي عدالتي ها را به صورت جدي پيگيري نمايند و دل مردم را شاد نمايند.
 
انتهاي پيام/630 ل
 
 


کد مطلب: 41575

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41575/ضرورت-کمک-فقرا-نيازمندان-آستانه-عيد-نوروز

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir