۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۴۱۵۴۸
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری خبر داد

آمادگی کامل امدادگران جمعیت هلال احمر برای خدمت‌رسانی در ایام نوروز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از آمادگی کامل امدادگران جمعیت هلال احمر برای خدمت‌رسانی در ایام نوروز خبر داد و گفت: پایگاه‌های ثابت و موقت جمعیت در استان مستقر شده‌اند.
آمادگی کامل امدادگران جمعیت هلال احمر برای خدمت‌رسانی در ایام نوروز
به گزارش جهانبین نیوز؛ سید احمد مرتضوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های خوبی که در زمستان و پاییز رخ داد اظهار کرد: همین وقوع بارش‌ها باعث شد سال سختی به جهت امدادرسانی را پشت سر بگذاریم.
 
وی از ثبت 985 حادثه در سامانه عملیات خبر داد و گفت: این آمار 16/5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
 
مرتضوی با بیان اینکه تاکنون  یک هزار و 462 تیم عملیاتی به محل حوادث اعزام شده است تاکید کرد: در سال 97،  23 بار امدادرسانی هوایی صورت گرفته و 4 هزار و 881 نفر درقالب تیم‌های عملیاتی به محل حادثه اعزام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از اسکان  یک هزار و 438 نفر حادثه‌دیده در سال 97 نفر خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال طرح امداد نوروزی درقالب طرح ملی امید نوروزی و اجرای ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر تدوین شده است.
 
وی به کاهش زمان حضور و اتمام عملیات در سال 97 اشاره و یادآور شد: پنج پایگاه موقت و 11 پایگاه ثابت جاده‌ای امدادرسانی در تعطیلات نوروز را انجام خواهند داد و امداد هوایی از 25 اسفند تا پنجم فروردین‌ماه در استان فعال خواهد بود.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پایگاه موقت امداد و نجات در سامان، بن، اردل، کارون چهار و صمصامی مستقر است و سایر تیم‌ها نیز برای حوادث احتمالی آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

وی از  تکمیل تجهیزات مستقر در پایگاه‌های امداد و نجات  این استان خبر داد و تاکید کرد: در نوروز 97 تعداد پرسنل 85 نفر و نجات‌گران 215 نفر بودند که این تعداد امسال به 634 نفر پرسنل و 2 هزار و 552 نجات‌گر افزایش یافته است.
 
مرتضوی با اشاره به اینکه کلیه پایگاه‌ها آمادگی‌های لازم را برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی دارند افزود: با توجه به اینکه بارندگی‌ها در فرودین 98 بالاتر از حد نرمال است، تیم‌ها آمادگی مقابله با حوادث احتمالی در مورد طغیان رودخانه‌ها و... را دارند.
 
وی با اشاره به طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی بیان داشت: این طرح مربوط به جوانان است و آموزش‌های لازم در زمینه‌ برگزاری مسابقات، راه‌اندازی کمپین نه به تصادفات جاده‌ای، برپایی خیمه‌های نماز، راهنمای مسافران و... برگزار شده است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۱۹:۰۹

27 Dec 2019