۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۴۱۵۴۴

ظرفیت تولید پرورش ماهی در قفس کشور به ۲۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید

معاون وزیر ورئیس سازمان شیلات گفت: براساس برنامه چشم انداز باید ظرفیت تولید پرورش ماهی در قفس کشور به ۲۰۰ هزار تن در سال برسد.
ظرفیت تولید پرورش ماهی در قفس کشور به ۲۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید
به گزارش جهانبین نیوز ؛ نبی الله خونمیرزایی معاون وزیر ورئیس سازمان شیلات  روز گذشته  در نشست با استاندار ورئیس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد:  این در حالی است که بواسطه مخالفت ها و کارشکنی دستگاه های دیگر در خصوص تحقق این برنامه عقب هستیم.

وی استانهای چهارمحال و بختیاری و لرستان را ۲ قطب مهم پرورش ماهی در قفس عنوان کرد و گفت: با جذب سرمایه گذار و توسعه مزارع پرورش ماهی در این استان ها می توان تحقق برنامه های خود را سرعت بخشید و عقب ماندگی های صورت گرفته را جبران کرد.

خونمیرزایی تولید پرورش ماهی در قفس را از برنامه های شاخص اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: باید تمام توان خود را برای بهره گیری از ظرفیت استانها بویژه چهارمحال و بختیاری که استان پیشتاز در حوزه تولید آبزیان است، بکار گرفت تا ضمن رونق اشتغال و تولید، ارزش افزوده مضاعفی را برای کشور و این استان به همراه آورد.

رئیس سازمان شیلات در ادامه تولید آبزیان کشور را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال اعلام کرد و گفت: این میزان تولید و صید ماهی در مقایسه با سال ۵۷ از رشد ۴۰ برابری برخوردار است.

خونمیرزایی با بیان اینکه ایران رتبه نخست پرورش ماهی قزل آلا در آب شیرین جهان را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: ظرفیت های چهارمحال و بختیاری بعنوان رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی در کشور سبب دستیابی به چنین موفقیتی شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به ظرفیت های این استان در حوزه آبزی پروری اظهار داشت: برای جذب سرمایه گذار و ایجاد زیرساخت های لازم در این حوزه آمادگی کامل داریم.

اقبال عباسی ادامه داد: تلاش می شود با همکاری ها لازم در راستای افزایش ظرفیت استان در حوزه تولید آبزیان بویژه پرورش ماهی در قفس در عملیاتی شدن برنامه های کشور در این حوزه نقش موثری ایفا کنیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت های موجود در چهارمحال و بختیاری بیش از آن چیزی است که تاکنون عملیاتی شده و چنانچه بتوان این ظرفیت ها را عملیاتی کرد تحول بزرگی در حوزه شیلات کشور بوجود می آید.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۲۶:۳۰

27 Dec 2019