۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۴۱۵۴۲
در آستانه عید نوروز:

به کمپين نخريدن آجيل شب عيد مي‌پيونديم، شايد قيمت‌ها پايين بيايد

با نخريدن آجيل شب عيد، هيچ اتفاق و مشکل خاصي در زندگي مردم نخواهد افتاد به کمپين نخريدن آجيل شب عيد مي‌پيونديم تا شايد قيمت‌ها پايين بيايد و همه مردم بتوانند آجيل شب عيد را در ديدوبازديدها داشته باشند.
به کمپين نخريدن آجيل شب عيد مي‌پيونديم، شايد قيمت‌ها پايين بيايد
به گزارش جهانبین نیوز، عيد نوروز نزديک است و گراني‌ها هم از هميشه نزديک‌تر، خصوصاً اين‌که در اين چند وقت اخير قيمت آجيل جهش غيرقابل‌تصوري داشته و حالا گروه‌هايي از مردم در فضاي مجازي چيزي شبيه کمپين تشکيل دادند و از ديگران مي‌خواهند که خريد آجيل براي عيد نوروز امسال تحريم شود، بايد ببينيم اين کنش فعلاً مجازي واکنش رسمي خواهد داشت.

همه ما خوب مي‌دانيم که اصلاً اوضاع خوبي در کشور جريان ندارد. قصد نداريم کسي رو متهم کنم. قصد شعار دادن هم نداريم. متأسفانه يک‌مشت دلال مثل زالو و کفتار به جون مردم افتادن و هرروز يک‌چيزي را بهانه مي‌کنند تا خون بيشتري از بدن بي‌رمق مردم بکشند. از ارز و طلا و ماشين و مسکن گرفته تا ارزاق عمومي و ... حالا چشمشان به جمال آجيل هم روشن‌شده است!

در اين روزهاي بي‌کسي، يک‌کمي کس و کار هم ديگر باشيم. اميدوارم با انتشار اين موضوع و عمل به آن- نخريدن آجيل نخوردن آجيل اگر دوست داشتيد هزينه کردن پولش براي افراد نيازمند دور اطراف خود هرکدام سهم خود را ادا کنيم. از آجيل شروع کنيم، اگر خوب بود سراغ چيزهاي ديگر هم برويم.
 
آقاي حيدري يکي از همشهرياني فارساني گفت: طبيعتاً در شرايط رکود اقتصادي و کاهش قابل‌توجه قدرت خريد مردم، انتظار خريد خشکبار و در اولويت قرار گرفتن اين محصول در سبد خريد خانوار‌هاي ايراني، خوش‌بينانه به نظر مي‌رسد.

وي افزود: در ميان اقلام مصرفي، محصولاتي هم چون برنج، گوشت، مرغ، حبوبات و... در صدر فهرست خريد‌ها قرار دارد و خريد‌هايي همچون آجيل، در مرحله بعدي اولويت خريد قرار خواهد گرفت.




دولتمردان تنها نظاره‌گر هستند و گاهي هم وعده کاهش قيمت مي‌دهند

وي بيان داشت: درحالي‌که قيمت‌ها مدام در حال رشد سرسام‌آور است، دولتمردان تنها نظاره‌گر هستند و گاهي هم وعده کاهش قيمت مي‌دهند.

وي تصريح کرد: به نظر مي‌رسد همان اتفاقاتي که پيش‌ازاين در مورد ساير کالاهاي موردنياز افتاده و مردم را دچار مشکلات فراواني کرده بود، اين بار در مورد آجيل رخ‌داده و مسئولان به‌جاي پيشگيري از بروز اين نوسانات، پس از بروز مشکل به فکر حل آن مي‌افتند که البته تجربه نوسانات بازار دلار، بازار آهن، بازار سکه و طلا، بازار خودرو و ... نشان مي‌دهد که معمولاً دولتمردان در حل اين مشکلات اساسي ناتوان بوده‌اند.
 
محمدرضا صالحي يکي از شهروندان فارساني که براي خريد شب عيد به بازار آمده درباره قيمت آجيل و خشکبار مي‌گويد: با اين قيمت‌هاي نجومي و شرايط نامساعد مالي مردم، خريد آجيل شب عيد واقعاً در توان بسياري از مردم قشر متوسط و ضعيف جامعه نيست.

وی با اشاره به اینکه ما نمیتوانیم حتی به اندازه نصف سال گذشته آجیل بخریم بیان داشت: به همين دليل از رفتن به آجيل‌فروشي‌ها خودداري مي‌کنيم.

وي در ادامه گفت: اين روزها اگر بتوانيم اقلام ضروري زندگي‌مان مانند گوشت و مرغ را تهيه کنيم، کار بزرگي کرده‌ايم، اما مطمئن هستم که نمي‌توانم اقلامي همچون آجيل بخریم.

احمد اميري يکي ديگر از شهروندان مي‌گويد: شايد نتوانم به‌اندازه سال گذشته آجيل و تنقلات بخرم، اما توان خريد نصف آن رادارم، بااين‌وجود براي همراهي با اکثريت جامعه، با خانواده تصميم گرفتيم که امسال آجيل نخريم. با نخريدن آجيل شب عيد، هيچ اتفاق و مشکل خاصي در زندگي مردم نخواهد افتاد. به کمپين نخريدن آجيل شب عيد مي‌پيونديم تا شايد قيمت‌ها پايين بيايد و همه مردم بتوانند آجيل شب عيد را در ديدوبازديدها داشته باشند.


 
با کاهش بسيار زياد ميزان خريد مردم روبه‌رو هستيم

يکي از فروشندگان صنف آجيل و خشکبار بازار گفت: امسال با توجه به افزايش چند برابري قيمت آجيل و خشکبار، وضعيت بدتر از هرسال ديگر شده و با کاهش بسيار زياد ميزان خريد مردم روبه‌رو هستيم. ناتواني مالي، پايين آمدن قدرت خريد مردم و از همه مهم‌تر بالا رفتن عجيب قيمت‌ها باعث شده که کمپين «نخريدن آجيل» راه بيفتد و بازار از چند وقت پيش هم بدتر شود.

وي مي‌افزايد: دولت بايد براي رونق اقتصادي و مشکلات اقتصادي جامعه تدبير و انديشه‌اي داشته باشد، وقتي قيمت‌ها هرروز بالاتر مي‌رود ما هم که فروشنده هستيم ضرر مي‌کنيم ، چون ميزان فروش روزانه‌مان بسيار پايين مي‌آيد.

انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۴۶:۰۸

27 Dec 2019