۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۴۱۵۴۰
فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری:

فلسفه راهیان نور، مقابله با جنگ نرم دشمن/ راه نورانی شهدا گره‌گشای بسیاری از مشکلات است

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به جنگ فرهنگی و جنگ نرمی که دشمن به راه انداخته گفت: فلسفه راهیان نور مقابله با این جنگ‌هاست.
فلسفه راهیان نور، مقابله با جنگ نرم دشمن/ راه نورانی شهدا گره‌گشای بسیاری از مشکلات است
به گزارش جهانبین نیوز؛ سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  شهدای هشت سال دفاع مقدس برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی هشت سال با تمام وجود جنگیدند و به مقام رفیع شهادت رسیدند.

وی با اشاره بیستم اسفندماه سالروز  ورود  مقام معظم رهبری به شلمچه بیان داشت: بعد از حضور مقام عظمی ولایت در سرزمین‌های جنوبی کشور یادمان‌ها و مکان‌های ویژه‌ای احداث و برای حضور مردم راه‌اندازی شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعزام سه تیم راهیان نور به مناطق جنگی کشور تصریح کرد: راهیان نور دانش‌آموزی، دانشجویی و راهیان نور مردمی سه قالب اعزام به راهیان نور با هدف الگوگیری از شهدا و ترویج زندگی شهدا است.

سردار اکبری به حضور جوانان در اردوی راهیان نور اشاره و گفت: سالیان سال است که مردم برای کسب معنویت و برداشتن ره‌توشه‌ای برای آخرت خود، به سرزمین‌های نور سفر کرده و با گرامی داشت یاد شهدا اثبات کردند راه آن‌ها ادامه دارد.

رزمندگان در دفاع مقدس با الگوگیری از فرهنگ عاشورایی در راه میهن و انقلاب جنگیدند

وی با اشاره به حضور رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و الگوگیری از فرهنگ عاشورایی تاکید کرد: هدف از حضور رزمندگان در جنگ تحمیلی و نبرد هشت سال دفاع مقدس، دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و الهام از سیره امام حسین علیه السلام بوده است.

سردار اکبری خاطرنشان کرد: رزمندگان با فرمان امام خمینی (ره) در میدان نبرد حاضر شدند و با جان و دل از دین و ناموس خود دفاع کرده و به ندای ولی خود لبیک گفتند و به درجه رفیع شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه راهیان نور در صدر اسلام هم وجود داشته افزود: بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) حضرت فاطمه (س) به همراه فرزندانشان بر سر قبر پیامبر و سایر شهدای اسلام حاضر شده و از رشادت‌های آن‌ها برای فرزندانشان می‌گفتند.

راه نورانی شهدا گره‌گشای بسیاری از مشکلات است

وی ادامه داد: بعد از دفاع مقدس هم نیاز بود از رشادت‌ها، ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای جوانان و نسل‌های بعدی گفته شود، لذا راهیان نور بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یک خودسازی است.

سردار اکبری بیان داشت: راه نورانی که شهدا رفتند گره‌گشای مشکلات بسیاری بوده و این را همه آن‌هایی می‌گویند که در این اردوها حضور داشتند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری راهیان نور را یکی از هدایای الهی دانست که از سوی خدا به جوانان ما اهدا شده و خاطرنشان کرد: راهیان نور خودسازی معنوی به دنبال دارد و کسانی که اعتقادی به این راه نداشته، بعد از حضور در این کاروان‌ها در راه برگشت ره‌توشه بسیاری برداشته و اثرات آن در زندگی‌شان دیده می‌شود.




راهیان نور پیوند نسل اول انقلاب با نسل‌های بعدی است

سردار اکبری با اشاره به جنگ فرهنگی و جنگ نرمی که دشمن به راه انداخته بیان داشت: فلسفه راهیان نور مقابله با این جنگ‌هاست.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال فاصله جوانان از ارزش‌های معنوی است و این راهیان نور است که می‌تواند معنویات را احیا کند.

سردار اکبری اضافه کرد: راهیان نور پیوند نسل اول انقلاب با نسل‌های بعدی است، امروز ما شاهد نسلی هستیم که پای کار جهادی و انقلابی هستند و نمونه آن شهدای مدافع حرم است که اگر در نسل اول نبودند، اما با الگوگیری از آن‌ها شهادت را برگزیدند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دشمن در زمان دفاع مقدس تا 10 کیلومتری اهواز آمده بود ادامه داد: آن روزها اگر رشادت‌ها و ایثارگری شهدا و جانبازان نبود امروز ما این جایگاه را در دنیا نداشتیم.

وی گفت:  چهار محال و بختیاری در ارتباط با راهیان نور جزء استان‌های برتر در طول چند سال اخیر بود و امسال نیز به صورت صددرصد این اردوها در استان اجرا شد.

اعزام بیش از 11 هزار نفر به راهیان نور در چهارمحال و بختیاری

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: 7 هزار و 500 دانش‌آموز دختر و پسر، یک هزار و 100 نفر دانشجو خواهر و برادر، 2 هزار و 500 نفر از اقشار مختلف، 100 نفر از روحانیون و حوزه علمیه از این استان تاکنون به سفرهای راهیان نور عزام شده‌اند.

سردار اکبری ادامه داد: در ایام باقی مانده سال نیز 600 نفر از خانواده‌ها به صورت عمومی و با ماشین‌های شخصی خود می‌توانند به مناطق راهیان نور اعزام و در آنجا اسکان یابند.

وی با اشاره به اینکه  افرادی که از سفرهای راهیان نور استفاده می‌کنند نباید در بحث اسکان مشکلی داشته باشند بیان داشت: علاقمندان همچنین می‌توانند برای حضور در راهیان نور دریایی اقدام کنند.

سردار اکبری اذعان داشت: افراد باید قبل از حرکت با نواحی مقاومت هماهنگی لازم را انجام دهند و اطلاعات و آدرس دقیق را بگیرند تا زمانی که به مقصد رسیدند مشکلی برای اسکان به وجود نیاید.

وی یادآور شد: اعزام به راهیان نور دریایی از این استان  نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۵:۲۶

26 Dec 2019