۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۴۱۵۲۳
امام‌جمعه فارسان:

مسئولان فکری به حال افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها کنند

امام‌جمعه فارسان گفت: اصلى‏ ترين مسائلى كه امروز كشور با آن دست‌به‌گريبان است، مشكلات اقتصادى است و نمود آن را در گرانى‏ هاى افسارگسيخته مثل قيمت پرايد ۵۰ ميليونى و گوشت ۱۰۰ هزارتوماني شاهديم.
مسئولان فکری به حال افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها کنند
به گزارش جهانبین نیوز حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اظهار کرد: چند روز پيش، رسانه‏ ها بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار هشت ماه پيش ايشان با هيئت دولت را منتشر نمودند، رهبر معظم انقلاب در اين ديدار كه حدود دو ماه پس از خروج رسمى آمريكا از برجام انجام‌شده بود، نكات بسيار مهم و هشدارآميزى را درباره اروپا بيان كردند و توصيه‏هاى مهمى در اين زمينه به دولت داشتند. 

وي به سخنان مقام معظم رهبري اشاره داشت و افزود: رهبر معظم انقلاب امروز نه، بلكه هشت ماه پيش به‏صراحت به آقايان دولت هشدار دادند‌ فرمودند؛ «كار را در محدوده‏ى مقدورات كشور با جدّيّت دنبال بكنيد؛ منتظر اين‌ و آن نباشيد.

وي تصريح کرد:  ما يك روز مشكل اقتصادى كشور را موكول كرديم به برجام، امّا برجام نتوانست مشكل اقتصادى كشور ما را برطرف كند و به ما كمك قابل‌توجهي بكند، اروپايى‏ها مجبورند، ناچارند، چشمشان چهارتا! بايستى بگويند چگونه خواهند توانست از منافع ما دفاع كنند - كه اسمش همان بسته است- امّا اين را جزو موضوعات اصلى كشور قرار ندهيد؛ بسته‏ى اروپايى بيايد، نيايد. ما كارهايى در كشور داريم، مقدوراتى در كشور داريم، اين مقدورات بايستى تحقّق پيدا كند؛ دنبال اين مقدورات برويد؛ گره نزنيد بهبود اقتصاد كشور را به چيزى كه از اختيار ما خارج است.»

وي بيان داشت: برخى گلايه مى ‏كنند كه چرا رهبرى به فلان قضيه ورود نمى‏كنند. همين ماجراى هشدار ۸ ماه پيش ايشان و پيش‌بيني حضرت آقا  درباره رفتار اروپا يك نمونه است. هشدارهاي آشكار و چندين برابر آن در خفا داده‌شده است، اما اين‏كه مخاطبين چقدر به اين توصيه‏ ها عمل مى‏ كنند مسئله ديگرى است كه آقايانى كه اين نصايح و هشدارها را مى‏شنوند و بدون كمترين توجهى از كنار آن مى‏گذرند بايد  اولاً؛ در پيشگاه پروردگار كه سخن ولى خود را مى‏ شنوند و دانسته يا ندانسته اين سخنان و هشدارها را ناديده مى‏ گيرند، پاسخ دهند و ثانياً؛ حالا  كه ۸ ماه از آن هشدارها گذشته و چندين برابر آن در مقاطع گذشته تكرار شده و مورد بي‌توجهي قرارگرفته، بايد به ملت پاسخ دهند كه چرا اين مدت كشور را معطل تعهدهاى هيچ اروپا كرده‏اند.

امام‌جمعه فارسان گفت: نکته آخر اينکه يكى از فورى‏ترين و اصلى‏ترين مسائلى كه امروز كشور با آن دست‌به‌گريبان است، مشكلات اقتصادى است و نمود آن را در گرانى‏هاى افسارگسيخته مثل قيمت پرايد ۵۰ ميليونى و گوشت ۱۰۰ هزارتوماني شاهديم. مسئله‌اي كه هم براى مردم تبديل به معضل و مشكل شده و هم مسؤولين را دچار چالش كرده است و البته دشمن در اين ميان بسيار خوشحال است و سعى دارد به خيال خود، از اين نمد كلاهى براى خود بدوزد.

وي اظهار داشت: در جامعه‏اى كه ميان طبقه ‏هاى گوناگون آن، فاصله معيشتى و اقتصادى وجود دارد، مسئولان و كارگزاران بايد با ساده زيستى، مرهمى بر زخم‏هاى گروه کم‌درآمد جامعه باشند. نه اينکه بگن قيمت‌ها را بالا مي‌بريم تا جايي که مردم تحمل داشتند و يا اينکه در اين اوضاع به فکر جشن تولد خودشان باشند.

انتهاي پيام1026ج /590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۳۸:۴۹

27 Dec 2019