کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ياداشت/

ايران – سوريه؛ قهرمانان قرن تروريست

13 اسفند 1397 ساعت 9:13

به حق بايد عنوان کرد نام ايران و سوريه به عنوان قهرمانان واقعي جنگ تروريستي قرن در تاريخ ثبت خواهد شد...


به گزارش جهانبین نیوز؛ سوريه از جمله كشورهاي مهم و استراتژيك خاورميانه است كه به دليل همسايگي با فلسطين و لبنان،‌ عراق و تركيه همواره مورد توجه بوده است، اما مهمتر از اين سوريه تنها کشور عربي در جهان محسوب مي شود که از همان ابتدا از انقلاب اسلامي ايران استقبال کرد و حتي در دوران جنگ تحميلي عراق عليه ايران سوريه به عنوان متحد در کنار ايران ماند تا دشمني محور غربي، صهيونيستي، عربي با اين کشور آغاز شود. اين مسئله به حدي براي کشورهاي عرب منطقه سخت بود که عربستان سعودي که داعيه رهبري کشورهاي عربي در جهان اسلام را دارد بارها سوريه را کشوري خائن به جهان عرب عنوان کرد به خصوص که در دهه اخير سوريه در کنار ايران، عراق، حزب الله لبنان، حماس و... جبهه مقاومت منطقه اي را تشکيل داد، محوري که از جانب عبدالله دوم پادشاه اردن با ترس و نگراني از نفوذ قدرتمند جمهوري اسلامي ايران در خاورميانه " هلال شيعه "  ناميده شد.

بنابراين تلاش اتاق فکر غربي، عربي، صهيونيسم از بين بردن اين جبهه با ارائه طرح ها و برنامه هاي مختلف نظامي – امنيتي بود. اين اتاق فکر به خوبي مي دانست توانايي مقابله با جبهه مقاومت را ندارد به همين دليل تلاش کرد با توجه به شرايط منطقه اي و اوضاع داخلي هر کدام، اين حلقه هاي تشکيل دهنده محور مقاومت را با بحران و فروپاشي روبه رو کند.

سياستي که با توليد بحران بوسيله حمايت از گروهاي تروريستي – تکفيري  آتش جنگ در عراق و سوريه را شعله ور کرد. اما سوالي که وجود دارد اين است که چرا اين محور به خصوص آمريکا مستقيماً خود بر عليه جبهه مقاومت عمل نکرد؟ در واقع غرب به رهبري آمريکا پس از حمله نظامي به افغانستان و عراق و شکست و رسوايي پس از آن به عنوان چهره منفور در دنياي اسلام شناخته شده بود به همين دليل براي کسب مشروعيت در بين کشورهاي منطقه، اجراي سياست سپردن تحولات منطقه به متحدين خود چون عربستان سعودي و رژيم صهيونيستي و  تقويت و حمايت گروهاي تروريستي و... به مقابله با جبهه مقاومت پرداخت در حالي که اين سياست برعکس چهره منفور و مداخله جويانه آمريکا و متحدين منطقه اي آن را  براي همگان بيش از پيش نشان داد.

بدين ترتيب سوريه به عنوان يکي از مهمترين حلقه هاي تشکيل دهنده جبهه مقاومت به گزينه جدي محور شيطان براي بحران و فروپاشي مواجه شد و از ژانويه 2011، با حمايت و انتشار گروهاي تروريستي که همانند ويروس سراسر سوريه را در بر گرفتتند اين کشور را وارد چالش امنيتي بي سابقه اي کرد، جنگ همه جانبه بر عليه دولت بشار اسد در سوريه 8 سال به طول انجاميد و در طي اين چند سال محور غربي، عربي، صهيونيستي با تمام امکانات و به صورت همه جانبه در اين کشور تاختند و اکثر نقاط سوريه را با خاک يکسان کردند. و در حالي که با توجه به سقوط قذافي در ليبي، بن علي در تونس، مبارک در مصر همه تحليلگران سياسي منتظر سرنگوني بشار اسد بودند با ورود جمهوري اسلامي ايران به خاک سوريه همه  برنامه هاي محور شيطان با شکست رو به رو شد.

به حق بايد عنوان کرد نام ايران و سوريه به عنوان قهرمانان واقعي جنگ تروريستي قرن در تاريخ ثبت خواهد شد. ويژگي مشترک دو کشور پيروز شدن در دو جنگ هشت ساله بود با اين تفاوت که در هشت سال جنگ جهان بر عليه سوريه محور مقاومت به رهبري ايران به خوبي از حلقه طلايي خود (سوريه) حمايت کرد مسئله اي که با سفر بشار اسد در روز دوشنبه 6  اسفند 97  و ديدار با رهبر انقلاب اسلامي سيلي محکمي بر صورت محور شيطان بود.

مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار بشار اسد را قهرمان جهان عرب ناميد نکته اي که به زيبايي نشان داد داعيه داران رهبري و قهرماني جهان عرب از جمال عبدالناصر تا قذافي و صدام حسين به تاريخ پيوستن و امروز جهان عرب قهرمان جديدي پيدا کرده است. قهرماني که با شاهکار جمهوري اسلامي ايران به دست آمد.

محمدرضا عسکري ارمندي

انتهاي پيام/630 ل
 


کد مطلب: 41494

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41494/ايران-سوريه-قهرمانان-قرن-تروريست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir