۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۴۱۴۹۰
مدیر کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری :

تا زمانی که آحاد مردم به میدان نیایند حفاظت از منابع طبیعی دشوار است

مدیر کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: حفاظت از منابع طبیعی دشوار است و تا زمانی که آحاد مردم به میدان نیایند نمی توان کاری را از پیش برد.
تا زمانی که آحاد مردم به میدان نیایند حفاظت از منابع طبیعی دشوار است
به گزارش جهانبین نیوز ؛ علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه اظهار کرد: هدف از برگزاری این هفته ارتقای منابع طبیعی در بین اقشار مختلف مردم است.
 
وی بیان داشت : عرصه عریض و طویل منابع طبیعی در چهارمحال و بختیاری ۸۶ درصد از مساحت استان را شامل می‌شود.
 
محمدی مقدم با تاکید بر اینکه تا زمانی که آحاد مردم به میدان نیایند حفاظت از منابع طبیعی دشوار است ادامه داد: امروزه کشور ما به‌عنوان یکی از مناطقی است که ظرفیت بالایی در بحث منابع طبیعی دارد و بخشی از جنگل‌های ما ثبت یونسکو شده‌اند.
 
محمدی‌ مقدم خاطرنشان کرد: بیش از ۲ میلیون هکتار از جنگل‌های کشور از نظر ژنی منحصربه‌فرد هستند و بالغ‌بر ۸ هزار گونه طبیعی در کشور داریم که هزار گونه آن منحصربه‌فرد هستند.
 
وی ادامه داد: ۴۰۰ گونه از این ۸ هزار گونه در معرض انقراض قرار گرفته‌اند و سالانه تخریبات در جنگل‌ها براثر برداشت بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب صورت می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ما تاکنون توانسته‌ایم از ۱۰ درصد از نزولات آسمانی بهره ببریم تاکید کرد: اگر بتوانیم با برنامه‌ریزی از ۵۰ درصد نزولات بهره‌مند شویم می‌توانیم گام‌های موثری در جهت توسعه کشور واشتغال‌زایی داشته باشیم.

محمدی مقدم یادآور شد: خشکسالی، کمبود و بحران آب  و بیابان‌زایی سه چالش پیش روی ما هستند و در نتیجه عوامل انسانی و طبیعی ایجاد شده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه راه کارهای متعددی برای تقویت فرهنگ منابع طبیعی وجود دارد بیان داشت: رسانه ها، ائمه جمعه و جماعات، مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در توسعه فرهنگ منابع طبیعی تاثیر گذار است.

محمدی مقدم بیان داشت: کارهای فرهنگی خوبی صورت گرفته و تا زمانی که حساسیت برای مردم ایجاد نشود همچنان شاهد تخریب منابع طبیعی خواهیم بود.
 
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هرساله به صورت نمادین اقدام به غرس یک درخت می کند بیان داشت: این کار نشان دهنده اهمیت توسعه فضای سبز و منابع طبیعی است.

محمدی مقدم اذعان داشت: ما علاوه بر پیشینه تاریخی که داریم در بحث ادیان و نگاه دین اسلام به زندگی بشر بر اساس توسعه مدیریت جامع است و منابع طبلیعی به عنوان رکن اصلی این مدیریت محسوب می شود.

مدیر کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: ما تا کنون 120 پروژه با اولویت دشت های بحرانی و اقدامات بیولوژیکی  در استان را شروع کردیم .

 محمدی مقدم  با اشاره به اینکه کل اعتباراتی که هزینه شده است از اعتبارات صندق ملی بالغ بر 47 میلیارد تومان بوده است بیان داشت: 34 میلیارد پروژه های عمرانی 13 میلیارد هم هزینه های جاری بوده است.
 
انتهای پیام/1020ج
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۴:۱۳

26 Dec 2019