۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۴۱۴۸۷
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

علت نرسیدن آب به استان‌های همجوار، فعالیت‌های آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیست

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: این موضوع که علت نرسیدن آب به استان‌های همجوار را فعالیت‌های آبخیزداری چهارمحال و بختیاری عنوان می‌کنند کاملا غلط است.
علت نرسیدن آب به استان‌های همجوار، فعالیت‌های آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیست
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی‌محمد محمدی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این استان به مهد آب شهرت دارد اما متاسفانه با یک سری چالش‌ها برای مدیریت آبخوان مواجه است.

وی بیان داشت: آبخیزداری اقدامی چندمنظوره است و سه مرحله فعالیت آبخیزداری در این استان از گذشته تا به امروز انجام شده که باعث تقویت پوشش گیاهی شده است.

محمدی با بیان اینکه میزان فرسایش در کشور 16 تن بر هکتار است ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری به دلیل شیب بالا، براساس میانگین مدل‌های مختلف فرسایش در سال 20 تن بر هکتار است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اطلاعات غلطی که در فضای مجازی درخصوص فعالیت‌های آبخیزداری در این استان می‌دهند اشاره و تاکید کرد: این موضوع که علت نرسیدن آب به استان‌های همجوار را فعالیت‌های آبخیزداری چهارمحال و بختیاری عنوان می‌کنند کاملا غلط است.

وی ادامه داد: 83 بند خاکی در این استان احداث شده است که ارتفاع آن‌ها حداکثر تا هفت متر است، ظرفیت مخزن بندهای خاکی 13 میلیون مترمکعب است و اگر این مخازن حداکثر سه بار در سال پر و خالی شوند درمجموع 40 میلیون مترمکعب خواهد شد که نمی‌تواند از عبور 100 میلیون متر مکعب جلوگیری کند.

محمدی تاکید کرد: باید اطلاعات درست به مردم داده شود، چون طرح این مسائل و ارائه اطلاعات دروغ فقط با هدف تهییج افکار عمومی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۶:۰۱

30 Dec 2019