کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه لردگان مطرح کرد:

تقسیم ناعادلانه بودجه عمال بسیاری از مشکلات

10 اسفند 1397 ساعت 15:09

امام جمعه لردگان گفت: نمايندگان مجلس بايد توجه ويژه اي در بودجه 98 به محرومين و مستمندان داشته باشند، بحث اشتعال دغدغه اصلي نمايندگان باشد، قدرت خريد مردم را در نظر بگيرند و اقتصاد مقاومتي را سر لوحه کارشان و برنامه هايشان قرار دهند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاد امام جمعه لردگان گفت: تقوا، يک پناهگاه رفيع بر شماست.  تقوا، انسان را حفظ مي کند کسي اگر خواست حفظ بماند از جميع بليات باشد بايد تقوا را رعايت نمايد .
 
وي افزود: رعايت تقوا هم دنياي و هم آخرت شماست، تقوا،  يک دژ محکمي در مقابل گناه، در مقابل لغزش‌ها، و افراط و تفريط‌ها است .

امام جمعه لردگان به مناسبت ۸ اسفند روز تربيت اسلامي گفت: از چه روشي بايد استفاده کنيم تا در مسير تربيت موفق باشيم؟ اولين روش شناختي است دوم روش عاطفي و سوم روش رفتاري است.

تاج زاد بيان داشت متاسفانه شناخت به جوانان در جامعه خيلي کم شد.
 
وي با اشاره به اوضاع بد اقتصادي کشور گفت:  دولت ومسئولين نظارتي بر بنگاه هاي معاملاتي و شرکت‌ها دولتي چه غير دولتي  توجه جدي داشته باشند.


وي افزود: يکي از مشکلات امروز کشور ما از قيمت هايي است که روز به روز در حال رشد است.
 
خطيب جمعه لردگان با اشاره به انصاف داشتن مردم در روز هاي پاياني سال و در آستانه عيد نوروز گفت: مردم . بازاريان در اين ايام انصاف داشته باشيد وقتي خودتان به خودتان ظلم مي کنيد چه توقعي از دشمنان ما نداريد. اين دنيا، روز آزمايش است.
 
خيلي از مشکلات اقتصادي که در کشور وجود دارد همين درست تقسيم نشدن بودجه هاست
امام جمعه لردگان با اشاره به تخصيص بودجه سال 98 گفت: در ماه‌هاى پايانى سال و موعد بررسى بودجه كل كشوراست، تقريبا فضاى جامعه آنهم در شرايط اقتصادى كه در آن قرار داريم، متأثر از لايحه بودجه شده است، ضرورى است.
 
وي بيان داشت: در هر صورت، اين واقعيت را بايد قبول كرد كه نظام بودجه ريزى در كشورمان اشتباه بوده و اكنون كه وارد ۴۰ ساله دوم انقلاب قرار داريم، لازم است در كنار برخى تغييرات در بخش‌هاى ديگر نظام، روند ناصواب بودجه ريزى كشور نيز اصلاح گردد. خيلي از مشکلات اقتصادي که در کشور وجود دارد همين درست تقسيم نشدن بودجه هاست .
 
وي با اشاره به مسأله مهم ديگر در منابع بودجه وابستگى بودجه به نفت در لايحه بودجه ۹۸ است گفت: ۳۵ درصد از كل درآمدها كه نسبت به سال ۹۷، سه درصد رشد يافته است، با توجه به توطئه‌هاى دشمن و نااطمينانى هايى كه در مورد قيمت نفت وجود دارد، كسرى بودجه از محل فروش نفت در سال ۹۸، محتمل است، اين مسأله‌اى است كه در بودجه سال آتى، توجه چندانى بدان نشده است. بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، بايد ۳۴ درصد از درآمدهاى منابع نفتى كشور در سال ۹۸ در صندوق توسعه ملى قرار گيرد، اما در لايحه بودجه سال ۹۸ با كاهش ۱۴ درصدى، معادل ۲۰ درصد از منابع حاصل از نفت به‌عنوان سهم صندوق توسعه ملى پرداخت مى‌شود.
 
خطيب جمعه لردگان تصريح کرد: در بودجه سال ۱۳۹۷، قيمت دلار ۳۵۰۰ تومان پيش‌بينى شد و البته از بهار امسال اين ارز عملاً با قيمت ۴۲۰۰ تومان نرخ‌گذارى شد. هرچند گزارش مركز پژوهش‌هاى مجلس نرخ مؤثر ارز در لايحه بودجه ۹۸ را ۶۰۰۰ تومان ارزيابى نمود، اما سازمان برنامه‌وبودجه اين نرخ را ۵۵۴۴ تومان مى‌داند. حتى اگر نرخ سازمان برنامه را هم بپذيريم به‌معناى پذيرش افزايش ۵۸٪اى نسبت به بودجه ۹۷ است و اين در حالى است كه در لايحه بودجه ۹۸ ميزان افزايش حقوق حقوق‌بگيران ۲۰ درصد است كه با توجه به پيش‌بينى تورم سال آتى، هيچ رويكردى مبنى بر پيش‌بينى جبران كاهش قدرت خريد مردم در اين لايحه وجود نداشته و براى حمايت از اقشار آسيب‌پذير، در بودجه ۹۸ سياستى اعمال نشده است.
 
وي در ادامه گفت: نمايندگان مجلس بايد توجه ويژه اي در اين بودجه به محرومين و مستمندان داشته باشند بحث اشتعال دغدغه اصلي نمايندگان باشد قدرت خريد مردم را در نظر بگيرند و ارزش پول ملي را بالا ببريد و اقتصاد مقاومتي را سر لوحه کارتان وبرنامه هايتان قرار دهيد.
 
وي در ادامه خطبه هاي اين هفته به اشاره به  اف اي تي اف گفت: آقاى مارشال بلينگزلى كه در حال حاضر رئيس FATF است و همزمان دستيار معاون وزير خزانه دارى آمريكا است كه ماموريت پيگيرى تحريم ايران را دارد، در سناى آمريكا اعتراف مهمى كرد. وى در پاسخ به سوالى درباره اين‌كه چگونه مقابل دور زدن تحريم‌هاى ايران مى‌ايستيد، پاسخ داد كه اگر ايران قوانين مناسب در زمينه مقابله با پولشويى و تأمين مالى تروريسم داشته باشد، مى‌توان با اين فعاليت‌ها مقابله كرد. او تصريح مى‌كند كه در حال اعمال فشار بر ايران هستيم تا اين قوانين را ايجاد كند.
 
وي به مسئله اف اي تي اف اشاره کرد و گفت : بعد از افتضاح برجام و تجربه تلخ آن رئيس جمهور ما اسرار به اين مسئله دارد که بايد تصويب شود چگونه فرداي قيامت جوابگو خواهيد بود.

ايشان سفر رئيس جمهور سوريه به ايران را مسئله مهمي دانست و گفت ": ايشان امده بودند تا از رهبر معظم انقلاب و نيروهاي مسلح ما سپاه ما و ايران اسلامي تشکر کنند ودر اين ديدار مقام معظم رهبري به ايشون لقب قهرمان جهان عرب را دادند اما متاسفانه يک عده اي مسائلي بوجود اوردند تا انطور که لازم بود اخبار ان در سطح بين المللي  قرار بگيرد نشد.
تاج زاد در پايان گفت: عده اي در شهرستان مي خواهند بعضي از عادات و سنتهاي که وجود دارد را بردارند که متاسفانه آمدند ان سنت هائي که در قران وروايات امده بود انها را برداشتند. بعضي از سنتها در قرآن وروايات آمده است و نمي شود تعطيل شوند و کسانيکه مي خواهند اين کارها را بکنند بايد عالم باشد از مراجع بالاتر استفتاه بگيرند بله بدعت هاي غلط برداشته شود خوب است.

انتهاي پيام1022ج /630 ل


کد مطلب: 41472

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41472/تقسیم-ناعادلانه-بودجه-عمال-بسیاری-مشکلات

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir