۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۴۱۴۶۵
دبیر کارگروه ملی مخاطرات زلزله تاکید کرد

هشدار، چهارمحال و بختیاری روی خط زلزله

دبیر کارگروه ملی مخاطرات زلزله گفت: چهارمحال و بختیاری جز 10 استان بابیشترین خطر زلزله میباشد.
هشدار، چهارمحال و بختیاری روی خط زلزله
علی بیت الهی دبیر کارگروه ملی مخاطرات زلزله در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ در خصوص بررسی لرزه گسل های استان خاطر نشان کرد: استان چهارمحال وبختیاری دارای بیش از 24 گسل اصلی موثر بامیزان بالغ بر 1500 کیلومتر میباشد وبواسطه ی اینکه ازلحاظ وضعیت دما سردترین و ز لحاظ شیب زمین سومین و باتوجه به بررسی های صورت پذیرفته اولین استان در خصوص تراکم گسل ها میباشد، جز 10 استان بابیشترین خطرزلزله میباشد.

مدیر بخش زلزله شناسی مهندسی و خطر پذیری مرکزتحقیقات راه وشهرسازی  بیان داشت:اولین قدم در خصوص فرونشست و فروریزش زمین در سطح استان؛ شناسایی و پایش محدوده ی های فرونشست و مقدار آن میباشد.

وی بیان داشت: این بررسی ها از طریق سامانه جی پی اس و ماهواره صورت می پذیرد که به دلیل دقت در اندازه گیری،آزادی عمل همزمان افقی و قائم در فرونشست ها استفاده از جی پی اس مقبولیت بیشتری در این خصوص دارد.

دکتر بیت اللهی با اشاره به اهمیت موضوع بررسی گسل ها در بحث ساخت وساز ابنیه و شهرسازی،گفت: کاربری زمینهای شهری حتی الامکان باید به نحوی انجام شود که محدوده های پهنه گسل بویژه گسل های اصلی به کاربری های کم خطر یا کم تراکم نظیر فضای سبز،معابر ویا فضاهای تفریحی با سازه های سبک اختصاص یابد؛همچنین در پهنه گسل های اصلی باجابجایی عمده احداث ساختمان ممنوع و از این امر جلوگیری شود.

انتهای پیام/1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۵:۱۷

28 Dec 2019