۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۴۱۴۳۵
مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام :

شهادت هدیه‌ای است که انقلاب اسلامی به ارمغان آورد

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: به برکت انقلاب اسلامی و تحول عظیمی که امام خمینی (ره) پدید آورد دریچه شهادت را به روی ما گشود و مردم ایران را از ذلت به اوج عزت آورد.
شهادت هدیه‌ای است که انقلاب اسلامی به ارمغان آورد
به گزارش جهانبین‌نیوز؛ محمدحسین رجبی دوانی مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام شب گذشته در دومین کنگره شهدای دانشجو با اشاره به اینکه شهادت زیباترین نوع مرگ است، اظهار کرد:  سریع ترین راه رسیدن به لقاء الله که بزرگان دینی همچون پیامبر اکرم صل الله علیه و آل و سلم و ائمه اطهار علیه السلام به آن تاکید کرده اند شهادت می باشد.

دوانی خاطرنشان کرد: شهادت آرزوی همه معصومین بوده و این مقام به قدری در مقابل پروردگار بزرگ بوده و اجر داشته که حتی باید گفت از شهدا در دنیای اخروی هیچ حساب و کتابی نمی شود.

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام در ادامه بیان کرد: تمامی گناهان حق الله با ریخته شدن نخستین قطره خون شهید بر زمین پاک خواهد شد.

رجبی دوانی با اشاره به اینکه همه ائمه ما به شهادت رسیدند، یادآور شد: نخستین شهید بعد از دوره رسالت و آغاز دوره امامت، حضرت فاطمه زهرا علیه السلام می باشد .

وی با اشاره به نقش حائز اهمیت شهدای انقلاب، تاکید کرد: شهدای انقلاب پایه و اساس جامعه اسلامی را در این کشور نهادند و در زمانی که مردم به واسطه ظلم و استکبار تحت فشار بودند و با استقامت و به پا خواستند و برای رسیدن به هدف والای خود جانشان را فدا کردند.

رجبی دوانی با اشاره به اینکه شهدای دفاع مقدس بیشترین شهدای کشور هستند، افزود: شهدا در راستای اعتلای دین اسلام از همسر، فرزند، زندگی و دنیای خود در راه دفاع از حیثیت و دفاع از سرزمین گذشتند و جان خود فدا کردند و موجب سربلندی کشور شدند.

وی شهدای جنایات ترور، شهدای فتنه، شهدای هسته ای، شهدای مدافع حرم را از انواع دیگر شهادت عنوان کرد و گفت: فتنه سال 88 که موجب شد سربازان عزیز و جوانمردانی که امنیت را در جامعه برقرار می کردند توسط فتنه گران به شهادت برسند که این شهدا متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته اند.

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به شهدای تکفیری در داخل کشور و شهدای خدمت،گفت: همه شهیدان از جایگاه رفیعی برخوردارند که اکثر بهشتیان نیز به جایگاه آنان غبطه می خورند اما بالاترین جایگاه در میان شهدا ویژه شهدایی است که اهل علم می باشند.

انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۵:۲۶

26 Dec 2019