۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۴۱۴۲۳
رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری:

حرکت جهاد دانشگاهی پررنگ تر از گذشته ادامه دارد/رفع نیاز جامع سازمان ها هدف اصلی جهاد دانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: هدف اصلی ما از تشکیل مراکز جهاد دانشگاهی رفع نیاز جامع سازمان ها و نهادهای تصمیم گیر و بهره گیری از مشارکت سازمان ها است.
حرکت جهاد دانشگاهی پررنگ تر از گذشته ادامه دارد/رفع نیاز جامع سازمان ها هدف اصلی جهاد دانشگاهی
سیروس رضایی رئیس  جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و برخواسته از انقلاب با هدف کار فرهنگی- آموزشی- پژوهش و اشتغال  فعالیت می کند .

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از سال 82 به عنوان یک واحد مستقل با سه حوزه فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و پشتیبانی کار خود را شروع کرد.

رضایی با اشاره به اینکه جهاد داشگاهی در حوزه فرهنگ یک نهاد علمی فرهنگی به شمار می آید تصریح کرد: در حوزه فرهنگ تا کنون کارهای بسیار خوبی در سطح استان انجام شده است .

وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی جهاد دانشگاهی همکاری با دانشگاه های متعدد است بیان داشت: جهاد دانشگاهی در راستای کمک به دانشجویان و انجام فعالیت های دانشجویی کار خود را انجام می دهد.

نیازهای فرهنگی دانشجویان را نظر سنجی می کنیم

رضایی با اشاره به اینکه ما طرح نیاز سنجی را به دانشگاه ها ارائه داده ایم عنوان کرد: با  کمک دانشگاه ها نظر سنجی صورت گرفته و  نیاز های فرهنگی دانشجویان را بررسی کرده و در شعبه مرکزی فعال می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه ساختارهای فرهنگی را تا کنون تهیه کرده ایم بیان داشت: جشنواره منطقه سراسری ، مسابقات فرهنگی و ... از جمله فعالیت هایی است که جهاد دانشگاهی استان انجام داده است.

رضایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی باید حرف برتر را به میدان بیاورد .

رضایی افزود: هر ساله جهاد دانشگاهی در حوزه گرشگری یک سری اردوهایی را با هدف ایجاد روحیه خود باوری در بین دانشجویان برگزار می کند.

وی ادامه داد:  برگزاری اردوهای ایران مرز پرگهر یکی دیگر از اقداماتی که ما انجام می دهیم .

رضایی یاداور شد: برخی از دانشجویان چهار دوره مناظره های دانشجویی را برگزار  که تا کنون موفق عمل کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری بیشترین مناظرات دانشجویی برگزار شده است
بیان داشت:   دانشجویان دانشگاه های ما تا کنون سه دوره رتبه برتر مناظره دانشجویی را در سطح کشور توانسته اند کسب کنند که بیشترین شرکت کننده را نیز داشته اند.

رضایی یکی دیگر از فعالیت های موثر و تاثیر گزار در جهاد دانشگاهی را خبرگزاری های ایسنا و ایکنا دانست و گفت: خبرگزاری ایکنا به طور رسمی کار خود را از سال 91 در این استان شروع کرد.

وی با اذعان بر اینکه در این استان 40 پرسشگر آموزش دیده اند بیان داشت: مرکز افکار سنجی ما تا کنون توانسته است رتبه برتر را کسب کند .

رضایی یادآور شد: هدف اصلی ما از تشکیل مراکز جهاد دانشگاهی رفع نیازجامع سازمان ها و نهادهای تصمیم گیر است و بهره گیری از مشارکت سازمان ها است.

جهاد دانشگاهی می تواند در همه حوزه ها ورود پیدا کند

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با اذعان بر اینکه ما میتوانیم در تمامی حوزه ها ورود پیدا کرده و به همه دستگاه ها کمک کنیم بیان داشت: ما در جهت خدمت به مردم استان و نظام گام بر می داریم .

رضای یکی دیگر از اقدامات بسیار خوب جهاد دانشگاهی را چاپ 18 کتاب عنوان کرد و گفت: جهاد دانشگاهی استان تا کنون توانسته 18 کتاب را به چاپ برساند که با رتبه های بالا مقام آورده است.

وی خاطر نشان کرد: مسابقه دفاع 3 دقیقه ای برای اولین بار اجرا شده که استقبال خوبی از این مسابقه شده و اکثر شرکت کننده های آن نیز دانشجویان بوده اند.

رضایی یادآور شد: در سال آینده یکی از  اقدامات ما راه اندازی شعب موسسه قرض الحسنه دانشجویان با هدف کمک به دانشجویان بی بضاعت است که در قالب وام به آن ها کمک می شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه پژوهشی ما نسبت به حوزه های دیگر کمتر دیده شده بیان داشت: در حوزه پژوهش ما ظرفیت و گروه های خوبی را داریم که در حوزه های محیط زیست ، پسماند، علوم انسانی، مدیریت, مشاوره عمرانی و نقشه برداری، جوش، گردشگری و شعبه رویان بانک ذخیره سازی خون و بند ناف نوزادان فعالیت داریم.

ما می توانیم از ظرفیت های ملی و دیگر استان ها هم استفاده کنیم

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: هرجایی که نیاز استان در راستای توسعه آن  باشد ما می توانیم از ظرفیت های مختلف کمک بگیریم .
 
انتهای پیام /1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۵:۱۲

30 Dec 2019