۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۴۱۴۱۹
در خطبه های این هفته نماز جمعه مطرح شد:

چهل ساله دوم انقلاب را همگی باهم ترسیم می کنیم / گام دوم انقلاب را با اقتدار پیش میرویم

چهل ساله دوم انقلاب را همراه با رهبر عزیزمان با اقتدار هرچه تمام تر پیش می بریم .
چهل ساله دوم انقلاب را همگی باهم ترسیم می کنیم / گام دوم انقلاب را با اقتدار پیش میرویم
به گزارش جهانبین نیوز ؛ ائمه جماعات این هفته در خطبه های نماز جمعه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص چهل ساله دوم انقلاب اشاره کردند .

امام جمعه موقت فارسان گفت: باید گام دوم را نیز با اقتدار برداریم، تا این انقلاب علی رغم میل باطنی دشمنان به هدف نهایی رسیده و به دست صاحب اصلی آن سپرده شود.

حجت الاسلام والمسلمین جهانبخش یوسفی امام جمعه موقت فارسان در خطبه های نماز جمعه امروز فارسان به ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن اشاره کرد و گفت: اصل وجود حضرت زهرا(س) بهشتی بود و عظمت این بانو در جهان اسلام بی مانند است.

وی گفت: البته با کمال تاسف از شخصیت این بانوی بزرگ غافل شدیم و زنان مسلمان و شیعه از سیره آن حضرت فاصله گرفتند، حضرت زهرا(س) همسری شایسته و مادری نمونه است که باید الگوی زنان قرار بگیرد، اگر از سیره حضرت زهرا(س) دور و به غرب و فرهنگ غربی نزدیک شویم و از حجاب، حیا و عفت فاطمی دور باشیم، می بینیم که زن که موجودی ارزشمند است به شخصیتی بی ارزش تبدیل می شود.

وی سالروز ولادت امام خمینی(ره) را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: امام(ره) ودیعه الهی و ذخیره پروردگار برای زمان ما بود، ما هنوز امام را آنگونه که باید نشناختیم، زندگی ایشان در تمام ابعاد الهی بود و می بایست برای همیشه الگوی ما باشد. مراقب باشیم، برخی افراد کوته فکر سیاسی و وادادگانی که هرچه دارند، به برکت امام(ره) و شهداست، راه و خط امام را تحریف کنند، راه و خط امام امروز همان راه و خط مقام معظم رهبری است.

یوسفی سپس بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این بیانیه حدود ۴۰ بار جوانان مورد خطاب قرار گرفتند. باید جوانان، تشکل های انقلابی با چنگ و دندان از این بیانیه پاسداری و آن را تحلیل، تبلیغ و مطالبه کنند، چرا که تجربه گذشته و موارد مشابه نشان داده که برخی دستگاه های کشور انگیزه پیگیری این موارد را ندارند و آن را پس از مدتی مسکوت می گذارند.

وی با بیان این که ملت ایران گام اول را با اقتدار برداشته است، گفت: باید گام دوم را نیز با اقتدار برداریم، تا این انقلاب علی رغم میل باطنی دشمنان به هدف نهایی رسیده و به دست صاحب اصلی آن سپرده شود.

فتنه های دشمن برای تضعیف جایگاه رهبر خنثی شد

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: تاکنون تمامی نقشه‌ها و فتنه‌های دشمن برای تضعیف جایگاه رهبر و مرجعیت با هوشیاری و بصیرت مردم خنثی شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسن فاطمی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد اظهار کرد : دشمن درصدد است با انواع شبهه و فتنه در فضای مجازی به جایگاه رهبری و مرجعیت خدشه وارد کند، زیرا دشمن از این جایگاه ضربه خورده است.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری خطاب به مردم جمهوری اسلامی و به خصوص جوانان، خاطرنشان کرد: این بیانیه برگرفته از نامه ۳۱ امام علی(ع) در نهج‌البلاغه است که ایشان خطاب به فرزندشان امام حسن(ع) فرمودند قلب جوان مانند زمین بایر است و هرچه در آن کاشته شود، رشد می‌کند.

فاطمی اضافه کرد: پیام مقام معظم رهبری خطاب به جوانان حاوی عصاره افکار، مطالعات ژرف و تجریات گرانقدر ایشان است و همانطور که رهبر معظم انقلاب دغدغه آینده جوانان ما را دارند، دغدغه سرنوشت جوانان سایر کشورها را نیز دارند، و شاهد بودیم که حدود ۲ سال گذشته ایشان خطاب به جوانان سراسر جهان پیامی صادر کردند.

خطیب موقت نمازجمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه آینده کشور به دست جوانان مؤمن و متعهد رقم می‌خورد، اظهار کرد: جوانان قشر مهم و تأثیرگذار در رقم زدن معادلات کلیدی کشور هستند و باتوجه به اینکه جوانان بسیار انعطاف‌پذیر در پذیرش خوبی‌ها و بدی‌ها هستند، نیاز است برای رساندن آن‌ها به سعادت و پاکی برنامه داشت.

فاطمی بیان کرد: کسانی که در تلاشند زمینه هوس‌رانی را برای جوانان فراهم کنند، قطعا یا بیگانه هستند یا فریب‌خورده بیگانگان و ما باید گفت کسانی که به‌دنبال هوس‌رانی و بی‌بند و باری رفته‌اند به سعادت دنیوی و اخروی نمی‌رسند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد در پایان جوانان دلسوز و متدین کشور را سرمایه‌های ارزشمند کشور برشمرد و تاکید کرد: متاسفانه هرچند برخی از جوانان ما اهل مطالعات دینی نیستند، اما اکثر جوانان ما اهل دین و معنویات هستند.

اداره امور کشور به‌دست جوانان مؤمن انقلابي سپرده شود

امام‌جمعه لردگان با اشاره به تأکيد رهبر انقلاب بر جوانان در بيانيه آغاز چهل‌سالگي انقلاب گفت: امور کشور بايد در دست جوانان مؤمن انقلابي قرار گيرد.

حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته به ۲۰ جمادى الثانى؛ ولادت حضرت «فاطمه زهرا(س)» (۵ بعثت) روز زن و آغاز هفته بزرگداشت مقام مادر اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا (س) الگوي تمام براي زنان عالم است و همسري نمونه براي حضرت علي (ع) و مادري فداکار براي فرزندان خود است از همينرو ايشان از هيئت هاي مذهبي شهرستان خواستند الگوهاي رفتاري و عملي حضرت زهرا (س) را تبيين و سالروز ولادت ايشان را تکريم نمايند.

امام جمعه لردگان در ادامه خطبه هاي نماز جمعه به خصوصيات بيانيه مقام معظم رهبري اشاره کرد و گفت: صادركننده‌ى اين بيانيه، يك رهبر الهى، نورانى، عارف، باصفا و شجاع، ولى فقيه زمان و داراى تجربه‌ى عالى مديريت ولايى، حكيم، ژرف‌نگر، مصلح و يك مجاهد كاركشته‌ى پير، با بيش از ۵۵ سال سابقه‌ى مجاهدت، در اوج فرزانگى و فرهيختگى، با اشراف تاريخى و شناخت جهان معاصر و تاريخ ملت‌ها، سرشار از مهربانى و احساس پدرى و بهره‌مند از قلم استوار است.

وي افزود: معظم له در اين بيانيه آرزوهاى بزرگ ملت عزيزمان، آرمان‌ها، مسير طى شده، وضعيت كنونى و مسير پيشِ‌رو را در يك نقشه‌ى راه روشن آورده و در اختيار ملت عزيز ما قرار داده است.

تاج زاد گفت: در اين بيانيه، رهبر عزيزمان اميد واقع‌ بينانه و خوش‌بينى مؤمنانه را به‌عنوان ركن و روح اصلى كه برخاسته از خودآگاهى، خودباورى، ايمان به خداى متعال، شناخت سنت‌هاى الهى و تجربه‌ى شگرف انقلاب اسلامى است، مد نظر قرار دادند.

وي به ويژگى‌هاى بيانيه «گام دوم انقلاب» اشاره کرد و گفت: جامعيت‌، زيبايى و ايجاز، ارائه روايتى متفاوت و خلاقانه از انقلاب اسلامى‌، انتقال ميراث انقلاب اسلامى به نسل جديد، انصاف، صراحت و صداقت‌، صلابت و استوارى‌، توصيه به صبر و حفظ عزت‌، وظيفه‌سازى و مسؤوليت‌آفرينى‌ از جمله ويژه گي هاي اين بيانه بود .

خطيب جمعه لردگان گفت: اين بيانيه «گام دوم انقلاب» يک پيام براى دشمنان‌ داشت و آن هم، دشمنان ما به كورى چشمشان ببينند در زمانى كه در مورد فروپاشى جمهورى اسلامى صحبت مى‌كنند، رهبر عزيز همراه با ملت باصفا، نقشه‌ى چهل سال آينده را ترسيم مى‌كنند و حكايت تمدن نوين اسلامى را به رخ مى‌كشند. ملت ايران در حال طراحى حركت پرافتخار خود به‌سوى قله‌ها است.

وي افزود: پيام بزرگ و روشنى مخصوصاً در اين ۲۲ بهمن كه فتح بزرگ ديگرى براى ملت ما و شكست و رسوايى جديد براى استكبار جهانى بود براى آنانى دارد كه در سيرك مسخره‌ى ورشو حضور دارند.

وي در ادمه گفت: اين بيانيه، براى مسؤولان و مديران هم پيام دارد. بايد مديران نسل فعلى، حلقه‌ى مديريتى را براى حضور نسل جوانِ مؤمنِ آگاهِ انقلابى باز كنند، به نصاب مديريت انقلابى و جهادى برگردند، خودشان را در پاك‌دستى، عدالت‌خواهى، فسادستيزى و ساده‌زيستى به آن تراز برسانند، متواضعانه خطاهاى خود را بپذيرند و عذرخواهى كنند؛ همچنان‌كه در اين متن، به‌خوبى، مسير به آنان نشان داده شده است.

وي افزود: مسؤولان بايد خطوط اصلى اين نقشه‌ى پرافتخار را به‌عنوان دستور اقدام ملى در برنامه‌ريزى‌ها، سياست‌گذارى‌ها و قانون‌گذارى‌ها قرار دهند و از اين ظرفيت استفاده كنند.


اداره امور کشور به‌دست جوانان مؤمن انقلابي سپرده شود

وي ادامه داد بخش ديگر اين بيانيه خطاب به جوانان بود، معظم له فرمودند من با هزاران جوان در كشور آشنا هستم و ظرفيت‌هاى عظيمى را كه خداى متعال در اين بخش به ملت ايران كرامت كرده است، مى‌شناسم. اين سرمايه‌ى بزرگ، امروز در ساختار جمعيتى ما ديده مى‌شود و ۳۶ ميليون جمعيت تا آستانه‌ى چهل‌سالگى، به كورى چشم دشمنان كه گرفتار پيرى جمعيت هستند، جامعه‌اى باطراوت و بانشاط را به رخ دشمنان مى‌كشد.

حجت اسلام تاج زاد بيان داشت: وظيفه‌ى جوانان در قبال اين بيانيه‌ اين است که اميدواريم خود جوان‌ها به ميدان بيايند و نگذارند اين بيانيه منزوى و بايكوت شود و دست‌كم گرفته شود.

وي نيز به حادثه تروريستى‌ در سيستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: شهادت ۲۷ تن از پاسداران انقلاب اسلامي که براي حفظ امنيت کشور در سيستان و بلوچتان مشغول خدمت بودند را تسليت گفت و از مردم کشور خصوصا مردم اصفهان که با حضور با شکوه در مراسم تشييع پيکر اين عزيزان شرکت نمودند تقدير و تشکر کرد .

ايشان در ادامه به کودتاي انگليس و روي کار آمدن رضا خان وتاريخ مصرف گذشته رضاخان و عزل او توسط انهايکه منصوبشان کردند اشاره کرد و گفت : بايد نتيجه گرفت که تکيه بر دشمن چيزي جز خواري نخواهد داشت و ايستادگي در برابر دشمنان سر بلندي و عزت به بار خواهد داشت .

وي در پايان به ۸ اسفند؛ سالروز شهادت «حسين خرازى» فرمانده لشگر۱۴امام حسين(ع) (۱۳۶۵ش) ، سردارى شجاع، متواضع و با صلابت‌ و ۶ اسفند؛ سالروز شهادت سردار «حميد باكرى»؛ قائم‌مقام لشكر۳۱عاشورا در جزيره مجنون (۱۳۶۲ش) سردار خيبرشكن‌ اشاراتي نيز داشتند .

جوانان چشم امید مبارزه جهادی با سبک زندگی غربی /گام دوم انقلاب را با اقتدار برداریم

امام جمعه موقت شهر اردل گفت: جوانان چشم امید مبارزه جهادی و هوشمندانه وهم جانبه با سبک زندگی غربی وتحقق سبک زندگی اسلامی هستند.


حجت الاسلام مهرداد بهرامي امام جمعه موقت شهر اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ، با اشاره به ويژگي هاي انسان متقي، اظهار کرد: انسان متقي با متقيان نشست و برخاست دارد و خود را از گناه و آلودگي حفظ مي کند.

بهرامي اهل بيت(ع) را جزو صادقين و امام علي(ع) را امام متقيان دانست و افزود:در ايام ولادت اسوه عبادت و ولايتمداري قرار داريم.

وي ضمن تبريک فرا رسيدن ميلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) و هفته زن اظهار کرد: حضرت زهرا(س) محبوب‌ترين چهره ديني، علمي، ادبي، تقوايي و اخلاقي است و همه زنان جهان بايد از اين بانوي بزرگوار الگوبرداري کنند.

بهرامي افزود: فاطمه زهرا (س) اسوه و الگوي زنان عفيف و پاکدامن است، در دامن فاطمه(س) دو امام بزرگوار و دو شخصيت ممتاز عالم بشري، حضرت امام حسن(ع) و حضرت امام حسين(ع) و نيز زينب کبري(س) که پيام حسيني و پيام عاشورا را در جهان اعلام کرد، تربيت يافته‌اند.

امام جمعه موقت شهر اردل اظهار کرد: براي ولادت حضرت زهرا(س) برنامه‌هاي متنوعي پيش بيني شده که بايد برگزاري اين برنامه‌ها با ترويج فرهنگ فاطمي در جامعه همراه باشد.

وي بيان کرد:حضرت فاطمه زهرا(س) داراي جايگاه والايي است که سوره کوثر در شان ايشان نازل شده است و لذا بايد دين خود را نسبت به دختر پيامبر(ص) ادا کنيم.

جوانان چشم اميد مبارزه جهادي با سبک زندگي غربي /گام دوم انقلاب را با اقتدار برداريم

امام جمعه موقت شهر اردل حضرت فاطمه(س) را الگوي عفاف و حجاب براي بانوان مسلمان دانست و تصريح کرد: زنان مسلمان بايد بدانند در راه حضرت زهرا (س) قدم بردارند و وي را الگوي زندگي خود قرار دهند زيرا راه وي راه عفت، پاکدامني، تقويت علم، مبارزه با ستم، مربي بودن، تربيت فرزندان و حفظ فضايل خانوادگي بود.

امام جمعه موقت شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل به رشادت هاي رزمندگان در عمليات خيبر در سوم اسفند ماه ۱۳۶۲ اشاره کرد و افزود: خيبر، عملياتي جانانه بود که در پي آن بسياري از صداميان نابود شدند

حجت الاسلام بهرامي با اشاره با استناد به انتشار بيانيه گام دوم انقلاب از سوي حضرت آيت الله خامنه‌اي اظهار کرد: در آستانه ورود به چهل سالگي انقلاب خداوند هديه ديگري به ملت ما اعطا کرد؛ اميدواريم خداوند توفيق قدرشناسي اين هديه را هم به ما بدهد.

وي افزود:سراسر اين پيام سرشار از روح پيام انقلاب است. به عنوان نسخه نجات رهايي و رفتن به سوي آينده ترسيم شده است. مسئله صبر انقلابي، فساد ستيزي در درون؛ عزت همراه با حکمت و مصلحت در برابر بيگانگان از موضوعات طرح شده در اين بيانيه است. پيام روشن اين بيانيه اين است که انقلابي‌تر بمانيم بيشتر پيشرفت کنيم. در هفت توصيه مأموريتي، رهبر عزيز ما راه را ترسيم کردند.


امام جمعه موقت شهر اردل با بيان اينکه براي تحقق گام دوم انقلاب بايد به جوانان انقلابي بيشتر ميدان داد افزود:اين جوانان کساني هستند که بر بستر انقلاب پرورده و تربيت شده اند و انقلاب اول، هر آنچه داشته در وجود آن ها تثبيت کرده و حالا اين نسل بنا دارد گام دوم را بردارد.

حجت الاسلام بهرامي در ادامه صحبت هاي خود به فرارسيدن ۸ اسفند سالروز تاسيس نهاد امور تربيتي اشاره کرد و گفت : در سالهاي سخت پس از پيروزي انقلاب اسلامي نهاد امور تربيتي با هدف توسعه و گسترش ارزشهاي معنوي در نظام آموزش و پرورش توسط شهيدان رجايي و باهنر تاسيس شد تا دانش آموزان را با ارزش‌هاي اسلامي آشنا نمايند و شهيد رجايي مربيان تربيتي را سربازان انقلاب در آموزش و پرورش ناميد.

انتهاي پيام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۳:۵۸

26 Dec 2019