۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۱۴۱۷
امام‌جمعه لردگان:

اداره امور کشور به‌دست جوانان مؤمن انقلابي سپرده شود

امام‌جمعه لردگان با اشاره به تأکيد رهبر انقلاب بر جوانان در بيانيه آغاز چهل‌سالگي انقلاب گفت: امور کشور بايد در دست جوانان مؤمن انقلابي قرار گيرد.
اداره امور کشور به‌دست جوانان مؤمن انقلابي سپرده شود
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته  به  20 جمادى الثانى؛ ولادت حضرت «فاطمه زهرا(س)» (5 بعثت) روز زن و آغاز هفته بزرگداشت مقام مادر اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا (س) الگوي تمام براي زنان عالم است و همسري نمونه براي حضرت علي (ع) و مادري فداکار براي فرزندان خود است از همينرو ايشان از هيئت هاي مذهبي شهرستان خواستند الگوهاي رفتاري و عملي حضرت زهرا (س) را تبيين و سالروز ولادت ايشان را تکريم نمايند.
 
امام جمعه لردگان در ادامه خطبه هاي نماز جمعه به خصوصيات بيانيه مقام معظم رهبري اشاره کرد و گفت: صادركننده‌ى اين بيانيه، يك رهبر الهى، نورانى، عارف، باصفا و شجاع، ولى فقيه زمان و داراى تجربه‌ى عالى مديريت ولايى، حكيم، ژرف‌نگر، مصلح و يك مجاهد كاركشته‌ى پير، با بيش از ۵۵ سال سابقه‌ى مجاهدت، در اوج فرزانگى و فرهيختگى، با اشراف تاريخى و شناخت جهان معاصر و تاريخ ملت‌ها، سرشار از مهربانى و احساس پدرى و بهره‌مند از قلم استوار است.
 
وي افزود: معظم له در اين بيانيه آرزوهاى بزرگ ملت عزيزمان، آرمان‌ها، مسير طى شده، وضعيت كنونى و مسير پيشِ‌رو را در يك نقشه‌ى راه روشن آورده و در اختيار ملت عزيز ما قرار داده است.
 
  تاج زاد گفت: در اين بيانيه، رهبر عزيزمان اميد واقع‌ بينانه و خوش‌بينى مؤمنانه را به‌عنوان ركن و روح اصلى كه برخاسته از خودآگاهى، خودباورى، ايمان به خداى متعال، شناخت سنت‌هاى الهى و تجربه‌ى شگرف انقلاب اسلامى است، مد نظر قرار دادند.
 
وي به ويژگى‌هاى بيانيه «گام دوم انقلاب» اشاره کرد و گفت: جامعيت‌، زيبايى و ايجاز،  ارائه روايتى متفاوت و خلاقانه از انقلاب اسلامى‌، انتقال ميراث انقلاب اسلامى به نسل جديد، انصاف، صراحت و صداقت‌، صلابت و استوارى‌، توصيه به صبر و حفظ عزت‌، وظيفه‌سازى و مسؤوليت‌آفرينى‌ از جمله ويژه گي هاي اين بيانه بود .
 
خطيب جمعه لردگان گفت: اين  بيانيه «گام دوم انقلاب» يک پيام براى دشمنان‌ داشت و آن هم، دشمنان ما به كورى چشمشان ببينند در زمانى كه در مورد فروپاشى جمهورى اسلامى صحبت مى‌كنند، رهبر عزيز همراه با ملت باصفا، نقشه‌ى چهل سال آينده را ترسيم مى‌كنند و حكايت تمدن نوين اسلامى را به رخ مى‌كشند. ملت ايران در حال طراحى حركت پرافتخار خود به‌سوى قله‌ها است.
 
وي افزود: پيام بزرگ و روشنى مخصوصاً در اين ۲۲ بهمن كه فتح بزرگ ديگرى براى ملت ما و شكست و رسوايى جديد براى استكبار جهانى بود براى آنانى دارد كه در سيرك مسخره‌ى ورشو حضور دارند.
 
وي در ادمه گفت: اين بيانيه، براى مسؤولان و مديران هم پيام دارد. بايد مديران نسل فعلى، حلقه‌ى مديريتى را براى حضور نسل جوانِ مؤمنِ آگاهِ انقلابى باز كنند، به نصاب مديريت انقلابى و جهادى برگردند، خودشان را در پاك‌دستى، عدالت‌خواهى، فسادستيزى و ساده‌زيستى به آن تراز برسانند، متواضعانه خطاهاى خود را بپذيرند و عذرخواهى كنند؛ همچنان‌كه در اين متن، به‌خوبى، مسير به آنان نشان داده شده است.

وي افزود: مسؤولان بايد خطوط اصلى اين نقشه‌ى پرافتخار را به‌عنوان دستور اقدام ملى در برنامه‌ريزى‌ها، سياست‌گذارى‌ها و قانون‌گذارى‌ها قرار دهند و از اين ظرفيت استفاده كنند.

 
اداره امور کشور به‌دست جوانان مؤمن انقلابي سپرده شود

وي ادامه داد بخش ديگر اين بيانيه خطاب به جوانان بود، معظم له فرمودند من با هزاران جوان در كشور آشنا هستم و ظرفيت‌هاى عظيمى را كه خداى متعال در اين بخش به ملت ايران كرامت كرده است، مى‌شناسم. اين سرمايه‌ى بزرگ، امروز در ساختار جمعيتى ما ديده مى‌شود و ۳۶ ميليون جمعيت تا آستانه‌ى چهل‌سالگى، به كورى چشم دشمنان كه گرفتار پيرى جمعيت هستند، جامعه‌اى باطراوت و بانشاط را به رخ دشمنان مى‌كشد.
 
حجت اسلام تاج زاد بيان داشت: وظيفه‌ى جوانان در قبال اين بيانيه‌ اين است که اميدواريم خود جوان‌ها به ميدان بيايند و نگذارند اين بيانيه منزوى و بايكوت شود و دست‌كم گرفته شود.
 
 وي نيز به حادثه تروريستى‌ در سيستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: شهادت 27 تن از پاسداران انقلاب اسلامي که براي حفظ امنيت کشور در سيستان و بلوچتان مشغول خدمت بودند را تسليت گفت و از مردم کشور خصوصا مردم اصفهان که با حضور با شکوه در مراسم تشييع پيکر اين عزيزان شرکت نمودند تقدير و تشکر کرد .

ايشان در ادامه به کودتاي انگليس و روي کار آمدن رضا خان وتاريخ مصرف گذشته رضاخان و عزل او توسط انهايکه منصوبشان کردند اشاره کرد و گفت : بايد نتيجه گرفت که تکيه بر دشمن چيزي جز خواري  نخواهد داشت و ايستادگي در برابر دشمنان سر بلندي و عزت به بار خواهد داشت .
 
وي در پايان  به  8 اسفند؛ سالروز شهادت «حسين خرازى» فرمانده لشگر14امام حسين(ع) (1365ش) ، سردارى شجاع، متواضع و با صلابت‌ و 6 اسفند؛ سالروز شهادت سردار «حميد باكرى»؛ قائم‌مقام لشكر31عاشورا در جزيره مجنون (1362ش) سردار خيبرشكن‌ اشاراتي نيز داشتند .
 
انتهيا پيام/630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۹:۰۰

29 Dec 2019