۰
plusresetminus
بر اثر بارش‌های روز گذشته در شهرکرد در یکی از خیابان‌های میرآباد غربی رانش زمین رخ داده است و متاسفانه یک مجتمع مسکونی چهار طبقه را در معرض خطر تخریب قرار داده است.
رانش زمین در شهرکرد یک مجتمع مسکونی را در معرض خطر تخریب قرار داد/مدیریت بحران استان: موضوع به ما ربطی ندارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ بر اثر بارش‌های روز گذشته در شهرکرد در یکی از خیابان‌های میرآباد غربی رانش زمین رخ داده و متاسفانه یک مجتمع مسکونی چهار طبقه را در معرض خطر تخریب قرار داده است.

خروج ساکنان مجتمع مسکونی از محل حادثه

عبدالعلی ارژنگ فرماندار شهرستان شهرکرد در گفت‌‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: به محض اطلاع از موضوع در محل حاضر شده و بعد از وقوع حادثه اولین اقدامی که صورت گرفت این بود که ساکنان ساختمانی که در نزدیکی محل بودند از محل خارج و در محلی امن اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه از متخصصان امر برای کارشناسی حادثه و بیان وسعت آن، دعوت بعمل آمده است افزود: پیشنهاد کارشناسان بر این است که از سطوح بالایی خاکبرداری صورت بگیرد، تا به این طریق حجم بار کاهش یابد و از تخریب ساختمان جلوگیری شود.

ارژنگ خاطرنشان کرد: ارزیابی‌های کلی درخصوص خسارات احتمالی این حادثه درصورت وقوع انجام نشده است اما یک ساختمان چهار طبقه با ۱۶ واحد در نزدیکی محل رانش در معرض خطر قرار گرفته، این درحالی است که کارشناسان نظرشان بر این است که رانش بصورت عمقی صورت نگرفته و سطحی بوده.

فرماندار شهرکرد اضافه کرد: بررسی‌های دقیق‌تر درحال انجام است، احتمال اینکه که رانش از بالاتر صورت بگیرد وجود ندارد، اما با توجه به بافت خاک، در کل مسیر می‌تواند اتفاقات اینچنینی رخ دهد، ولی در این محل فعلا مورد دیگری دیده نشده است.

موضوع رانش زمین شهرستانی است، به ستاد بحران ربطی ندارد

ستار فرهادی مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ عنوان داشت: موضوع رانش زمین یک موضوع شهرستانی است و به این اداره ربطی ندارد.

وی اضافه کرد: رانش زمین در شهرکرد به دلیل عامل انسانی رخ داده است.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۷:۴۰

28 Dec 2019